بهینه سازی اجزای غیر متنی از یک صفحه وب

‫نقطه قوت هر سایتی واسه جذب کاربر، است. کلا محتوای سایت رو به دو دسته تقسیم می کنیم: نقطه قوت هر سایتی واسه جذب کاربر، است. کلا محتوای سایت رو به دو دسته تقسیم می کنیم:

۱- محتوای متنی : که شامل مقالات و پستایی هستن که نویسنده سایت در مورد جنبه های جور واجور موضوع اصلی سایت ارائه می کنه.

۲- محتوای غیر متنی : منظور از این محتواها، عکس، ویدیو، صوت و… است که به روشای جور واجور و با اهداف جور واجور در سایت قرار می گیرن.بنابر این شما بهینه سازی محتوای سایت رو باید واسه هر دو دسته انجام بدین و واسه این کار تکنیکای مختلفی هست مثلا در مورد ویدیوها، شما باید واسه  ویدیوهای خود، یه پاراگراف متن توضیح ارائه کنین و یا سایت رو یادتون نره. پیشنهاد می کنیم که در هر از صفحه سایت، ترکیبی از محتوای متنی و غیر متنی رو بذارین تا صفحه شما باحال تر شه. این ترفند در جذب کاربر خیلی اهمیت داره.

موتورهای جستجو عموما واسه تحلیل و درک متن‬ محتوای صفحه کارکرد خوبی دارن‬ ولی تحلیل محتویات دیگری مثل عکسها، ویدئوها‬ و کلیپهای صوتی براشون سخت تره.‬ حال ما می خوایم به چند‬ راه متفاوت واسه سئو سایت و بهینه سازی‬ این نوع محتواا واسه کلیدواژهای هدفمون بپردازیم‬.

راه های بهینه سازی اجزای غیر متنی

یکی از بهترین اقدامات به کار گیری‬ متن محاصره کننده المانهای غیر متنیه‬ که موضوع اون رو توضیح می ده.‬ اگه خوب فکر کنین این خیلی منطقیه.‬ داشتن یه پاراگراف متن توضیح دهنده‬ از یه ویدیو در کنار ویدیو یه اقدام رایجه و تصاویر تعبیه شده تو یه‬ خط با متن بیشتر عنوانهای متنی در زیرشون دارن‬ و عموما رابطه زیادی به متن صفحه دارن‬. اسلایدشوهای تصاویر بیشتر شامل عنوان متنی‬ و توضیحی از هر تصویر هستن‬ و کلیپ صوتی معمولا توضیحی همراه‬ داره و ممکنه حتی‬ زیر نویس کاملی هم داشته باشه.‬ موتورهای جستجو متن نزدیک به عامل‬ غیر متنی رو تحلیل میکنن‬ و فرض می گیرن که اتحاد بین این دو المان هست.

این مطلب را هم بخوانید :  فال روزانه : فال امروز ۲۲ دی

چند مشخصه هست که شما‬ می تونین واسه آبجکت تصویر مشخص کنین‬ و میکروفرمتهایی واسه کلیپهای صوتی و تصویری هم هست.‬ ‬ XML‬‬‬‬‬‬‬ ‫فایلهایی هستن که با به کار گیری یه جور سینتکس مخصوص واسه موتورهای جستجو‬ لیستی از صفحات و محتویات پیدا‬ شده در سایت رو در کنار‬ مشخصه های توضیح دهنده محتوا جفت و جور میاورند‬. فرمتهای مختلفی واسه شکل های جور واجور مختلفی از محتوا هست و‬ نقشه های سایت راهی واسه باخبر‫ کردن موتورهای جستجو از مکان‬ محتوای ویدیو در اختیار ما قرار میدن.‬ این مانند استفاده کردن از مشخصه عنوان و توضیحه.‬ این نمونه ای از پشتیبانی‬ است‬. شما می تونین‬ همه المانها و سینتکسای پشتیبانی‬ شده رو اینجا هم ببینین.‬

با به کار گیری محتوای ترکیبی در‬ صفحات شما می تونین بازدیدکنندگان رو ترقیب کنین‬ و اونا رو در پیدا کردن سایتتون کمک کنین‬ و اینکه محتوایی اگه متنی در خود‬ نداره به این معنا نیس‬ که موتورهای جستجو نمی تونن اون رو بفهمن.‬ با به کار گیری متنهای محاصره کننده‬ ،المانهای کد، نقشه های سایت‬ ما میتونیم محتوای بسیاری رو در‬ اختیار موتور جستجو بذاریم و ترافیک جدیدی‬ رو به صفحات خود وارد کنیم‬‬‬.‬‬
‫‬‬