فناوری

معرفی سرویس «تپسل»؛ مجری تبلیغات هوشمند ویدیویی برای کسب و کارهای ایرانی

وقتی که معادلات تجاری جهان به پیچیدگی امروز نبود، کسب و کارا کوچیک و محدود بودن و کمتر کسی به مسائلی مثل تبلیغات بها می داد، غربیا ضرب المثل جالبی میان خود داشتن: "اگه صد دلار داری، ۹۹ دلارش رو واسه تبلیغات هزینه کن و فقط ۱ دلار رو واسه سرمایه گذاری کنار بگذار".

شاید گفتن این جمله با خنده و استهزای مردم اون زمان مواجه می شد، اما ما مردمون عصر حاضر خوب میدونیم که این ضرب المثل تا چه حد درست و هوشمندانه بوده. این روزا بازار تجارت و کار و کاسبی به شکلی شده که بدون داشتن تبلیغات «همیشگی» و «موثر» هیچوقت به یه برند بزرگ تبدیل نمی شین و اسم تون بر سر زبانا باقی نمی مونه.

از بین هزاران روش جورواجور واسه تبلیغات، یکی از موثرترین شکلای جور واجور اونا تبلیغات ویدیویی هستن که می تونن پیام خود رو با صدا و تصویر و به شکل موندگار تری از تبلیغات متنی در اذهان مخاطبین حک بکنن.

«» که امروز معرفی می کنیم مجری این نوع از تبلیغات واسه کسب و کاراس؛ سرویسی که تیزرهای ویدیویی شما رو در پر مخاطب ترین اپلیکیشنا به معرض دید میلیونا کاربر ایرونی میذاره.

گردانندگان سرویس تپسل واسه معرفی خدمات خود از اصطلاح «تبلیغات هوشمند» استفاده کردن، اما شاید براتون سوال باشه که اینجا واژه «هوشمند» دقیقا به چه معنیه؟

راهکارهای جور واجور تپسل واسه اجرای تبلیغات هوشمند

اگه بخوایم خیلی ساده بگیم، واژه هوشمند یعنی این که شما فقط بیننده این نوع تبلیغات نیستین، بلکه می تونین با اونا «تعامل» داشته باشین و حتی با دیدن شون«جایزه» هم بگیرین.

تپسل تبلیغاتش رو در موبایل و از راه اپایی که هر روز با اون ها سر و کار داریم ارائه می کنه. مثلا، اگه کاربری در یکی از اپلیکیشن های پر مخاطب ایرونی تمایل به انجام کاری داشته باشه که نیازمند پرداخت درون برنامه ایه، می تونه بخشی از هزینه اش رو با شرکت کردن تو یه تبلیغ پرداخت کنه.

مثلا یه ویدیو رو از اول تا انتها ببینه، کانال تلگرامی رو دنبال کنه یا یه بازی کوچیک تبلیغاتی مربوط به محصولی تجاری رو بکنه. پس با این روش روی کاربر هیچ فشاری واسه دیدن تبلیغات نیس، با علاقه و به انتخاب خودش اونا رو می بیند و هر زمان که بیخیال شد می تونه به هر کدوم پایان بده.

از طرف دیگه تپسل فقط به ازای تبلیغ های به پایان رسیده از آگهی دهنده هزینه میگیره، پس کاربر سرویس هم از این سیستم با رضایت استفاده می کنه. حالا که کمی با روش کار تپسل آشنا شدید، بذارین کمی به خود سرویس و امکاناتی که در کنترل پنل ارائه کرده بپردازیم.

نمایی از پنل کاربری تپسل

با ثبت نام در تپسل، وارد یه پنل ساده کاربری میشین. اینجا می تونین کمپینای تبلیغاتی تون رو به سیستم بشناسانید، ناشرین تبلیغات (که همون اپلیکیشنای پر مخاطب باشن) رو مشخص کنین و اندازه درآمدی که از قبل این تبلیغات داشتین رو روی نمودار ببینین.

مثلا واسه کمپینا، تپسل به شما میگه که روزانه چند تومن صرف تبلیغات کردین و به ازای اون چقدر بازدید بدست آورده اید. بدین صورت که تعداد دفعات Play شدن تبلیغ و حتی دفعات کامل و تا انتها دیده شدن اونو به صورت آماری و روی نمودار براتون به نمایش در می آورد.

این نمودارها شامل اطلاعات با ارزشی هستن تا با تحلیل اونا بتونین موفق بودن یا نبودن روشای هدف دار تبلیغاتی تون رو سبک سنگین کنین. در مورد بخش اپلیکیشنا هم شرایط تقریبا مشابهی حکم فرماست و با آمار و ارقامی مثل بخش کمپینا روبرو میشین.

نموداری که اندازه درآمد حاصله از تبلیغات رو نشون میده

طبیعتا واسه شناساندن اپلیکیشنی در تپسل باید خودتون مالک اون باشین. البته اگه اپلیکیشن تون خیلی پرمخاطب نیس، می تونین فقط به عنوان یه «تبلیغ دهنده» با تیم تپسل تماس بگیرین و ویدیوهایتان رو واسه نمایش در اپای پر مخاطب به اونا بسپارین. ارائه ی مشاوره رایگان، امکان تبلیغات هدف دار و به کار گیری eCPM از جمله خدمات خوب تپسل واسه رشد کسب و کار شمان.

تپسل حتی هوای پیشرفت دهندگان رو هم داشته و SDK (کیت پیشرفت) خود رو به رایگان در اختیارشون قرار میده. اگه دستی بر آتیش برنامه نویسی داشته باشین، به لطف این SDK می تونین تنظیمات دلخواه تون رو روی چگونگی به نمایش درآمدن تبلیغات اجرا کنین. یقینا تسلط بیشتر بر چینش و ارائه تبلیغات می تونه درآمد بیشتری از اونا رو براتون جفت و جور کنه.

قابلیتای ارائه شده در SDK تپسل شامل چیزایی هستن که می تونن تبلیغات رو به راه بهتری در اپلیکیشنا به نمایش درآورند. مثلا شاید دوست داشته باشین که در اپلیکیشن تون از «تبلیغات بینابینی» استفاده کنین، یعنی کاربر وسط انجام کاری با اون مواجه شه.

مدل دیگری از تبلیغات هم هست که «تبلیغات پیش نمایشی» اسمشه، مثل آگهیای ویدیویی که قبل از تماشای کلیپای یوتوب می بینیم. محل نمایش این موارد رو می تونین با توانایی «تبلیغ گاه» (Zone) مدیریت کنین، که در واقع جایگاه های هدف دار نمایش تبلیغات به کاربران هستن. سیستم «شروع سریع ویدیو» و «تحلیل داده های نمایش تبلیغات» هم از قابلیتای خوب دیگه تپسل هستن.

همه این موضوعات رو می تونین در SDK سرویس مدیریت کنین. با این حال انتقاداتی هم به روش کار فعلی تپسل وارد هستن.

معرفی کوتاه دو حالت تبلیغات پیش نمایشی و بینابینی

انگار در شرایط فعلی تنها استارتاپایی که می تونن از همکاری با تپسل سود کافی ببرن، استارتاپای بزرگ هستن که هم تیم فنی زبردستی واسه اجرا ایده ها در SDK رو دارن و هم اپلیکیشن شون به پتانسیل بالایی واسه گرفتن تبلیغات هوشمند رسیده. اما این موضوع خیلی در مورد تبلیغ دهندگان صادق نیس.

تبلیغ دهندگان مجبورن که واسه ارائه تبلیغات و هماهنگیای لازم حتما با پشتیبانی تپسل تماس بگیرن. عجیبه که تپسل هنوز اندازه مشخص و ثابتی واسه هزینه این تبلیغات مشخص نکرده، پس تا قبل از تماس با پشتیبانی نمی دونین که هزینه پایانی تون چقدر می شه، قراره در چه اپلیکیشنی آگهی بدین و خروجی تون به چه صورت میشه.

حتی در کل سایت تپسل مثال تصویری و روشنی از چگونگی اجرا تبلیغات در اپلیکیشنای مشهور رو نمی ببینن. این مسائل باعث شده که شرایط واسه تبلیغ دهندگان در تپسل کمی ابهام برانگیز شه.

پس شاید بهتر باشه که تیم تپسل همونقدر که به امکانات ناشرین تبلیغات (اپلیکیشنای میزبان) بها دادن، تبلیغ دهندگان رو هم از ابهام درآورند. بدین شکل که کلیپای آموزشی بیشتری واسه اونا بسازن، چارچوب مشخصی واسه هزینه ها تعریف کرده و همه کارا رو به تماس با پشتیبانی واگذار نکنن.

ولی در کل و با در نظر گرفتن این مشکلات هم میشه کارکرد تپسل رو خوب و قابل قبول توصیف کرد. به نظر ما بهترین ویژگی تبلیغات تپسل اینه که آزاردهنده و مزاحم نیستن، بلکه شاید از راه اهدای جایزه و سرگرمی کاری بکنن که به جای بستن اونا با شور و شوق خیلی زیاد و با کمال میل به تماشای شون بشینین.

مطمئنا تبلیغاتی که تماشای اونا (یا حتی شرکت در اونا) به اختیار خود مخاطب سپرده شده خیلی بیشتر از پاپ آپای آزاردهنده تو ذهن مخاطب باقی می مانند و اثر مثبت خود رو می ذارن. پس اگه کار و کاسبی ای دارین و دلتون می خواد که کمپین تبلیغاتی موثری واسه اون داشته باشین، شاید با خدمات خوبش بتونه شما رو به این هدف برسونه.

واسه شروع به کار گیری تپسل می تونین به سایت این سرویس مراجعه کنین. در آخر واسه آشنایی بیشتر با خدمات تپسل از شما دعوت می کنیم به تماشای این ویدیوی کوتاه بشینین:

در سایت ما بخونین:

معرفی اپلیکیشن دکتر ساینا؛ بانک اطلاعات داروها

شکننده تابوها؛ بهترین بازیا با حجم بیشتر از ۱ گیگابایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *