فناوری

هرآنچه که باید در مورد لمانز ۲۰۱۶ بدانیم؛ ۲۴ ساعت نبرد سرعت و استقامت برای کسب پیروزی

مسابقات ۲۴ ساعته لمانز یکی از مهم ترین رقابتای ورزشیه که هر ساله در کشور فرانسه برگزار می شه.

در این رقابت جون فرسا، از خودروهای تموم مسابقه ای کلاس LMP1 که در ساخت اونا از تکنولوژیای خیلی بالایی استفاده می شه تا خودروهای سوپراسپرت شهری که به وسیله سازندگانشان تبدیل به مدلای مسابقه ای می شه، در ۴ کلاس جور واجور به مدت ۲۴ ساعت پشت سر هم با هم به رقابت می پردازن.

مسابقات ۲۴ ساعته لمانز مشهورترین مسابقه در سری رقابتای WEC و مهم ترین مسابقه این رقابتا شمرده می شه. در واقع رقابت کنندگان در این مسابقه نسبت به رقابتای دیگه فصل دو برابر امتیاز می گیرن. به خاطر همین پیروزی در این رقابت می تونه ادامه راه رو واسه تیمای شرکت کننده صاف تر کنه.

این رقابت در پیست "”de la Sarthe  در شمال فرانسه که در بین دو شهر لمانز و مولسان قرار گرفته برگزار می شه. راه مستقیم مولسان که در دو نقطه به یه پیچ بسیار باریک منتها می شه از معروف ترین نقاط این پیسته.

این پیست پس از پایان جنگ جهانی دوم تغییراتی رو به خود دیده. اما بخشای دیگه پیست به همون شکل باقی مونده. قرار دادن دو پیچ باریک در راه مستقیم بسیار بلند این پیست که به دلیل نکات امنیتی صورت پذیرفته از جمله مهمترین تغییراتیه که ضمن افزایش امنیت باعث کاهش بیشترین حد سرعت خودروها در مسابقه می شه.

در سال ۱۹۹۰ خودروها در این راه مستقیم به سرعت بیشتر از ۲۵۰ مایل بر ساعت (حدود ۴۰۵ کیلومتر در ساعت) می رسیدن.

طول این راه در حدود ۵٫۹ کیلومتر و طول کلی پیست هم ۱۳٫۶۲ کیلومتره. این رقابت از ۱۸ تا ۱۹ JUNE ادامه پیدا می کنه (یکشنبه ۳۰ خرداد).

در رقابتای امسال بیشتر از ۶۰ خودرو در ۴ کلاس LMP1،LMP2،LM GTE Pro،LM GTE Am به رقابت می پردازن. هرچند در سالای گذشته حضور خودروی الکتریکی مثل Delta Wing و نیسان ZEOD RC که با آرایش به طور کامل متفاوتی در این رقابت به شرکت پرداختن، کلاسی با نام کلاس نوآورانه هم به این رقابتا اضافه شد. اما امسال شرکت کننده ای در این کلاس حضور نداره.

کلاس LMP1 مهم ترین کلاس این رقابت شمرده می شه چون سریع ترین مدلا در این کلاس هستن و نیروی محرکه اونا هم به صورت هیبریده و برنده کلی رقابت یکی از مدلای LMP1 میشه.

در این کلاس پورشه، آئودی و تویوتا به عنوان سه تولید کننده مهم خودرو هستن و تیمای Bykolles Racing و Rebellion Racing در این کلاس طبقه بندی شدن.

کلاس LMP2 با حضور بیشتر از ۲۳ رقابت کننده شلوغ ترین کلاسه و خودروهای غیر مسقف هم در این کلاس شرکت می کنن. کلاسای GTE هم براساس مدلای شهری بنا نهاده شده که شامل فراری ۴۸۸، شی کوروت، فوردGT، آستون مارتین ونتیج و پورشه ۹۱۱ه.

هر خودرو ۳ راننده داره که درزمان ۲۴ ساعت می تونن جا به جا شن و خودروها هم در بین سوخت گیری مجبور به خاموش کردن موتور هستن تا اندازه ایستادگی واقعی اون درزمان ۲۴ ساعت مسابقه سنجیده شه.

سال گذشته پورشه تونست به پیروزیای پشت سر هم آئودی پایان بده و امسال هم اولین بخت پیروزی این رقابتا هستش. هم اینکه پورشه پرافتخار ترین شرکت کننده این مسابقاته.

نکته مهم دیگه رقابتای امسال برگشت شرکت فورد به این مسابقات پس از سالها دوریه. این شرکت که در کلاس GTE Pro با فورد GT افسانه ای که در سالای میانی دهه ۶۰ میلادی تونست فراریا رو شکست دهد و به پیروزیای پشت سر هم برسه، به این رقابتا برگشته تا دوباره مهارتای فنی خود رو نشون بده اما باید تا روز مسابقه صبر کرد و کارکرد واقعی این تیم رو در میدون جنگ دید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *