الگوریتم کبوتر یا همون الگوریتم پایگون در حدود دو سال پیش در بیست و چهارم جولای سال ۲۰۱۴ عرضه شده. بیشتر موضوعاتی که دور و بر این الگوریتم مطرح شده درباره رابطه محلی میان صفحات جور واجور، دسته بندی مطالب اینترنتی و نمایش سریعتر یافته های جستجو به کاربران میباشه. هر چند رابطه محلی و یافته های جستجوی محلی چیز جدیدی نیس و از مدتها پیش گوگل اینجور قوانینی رو در جستجوهای خود رعایت می کنه اما کاربرد کلی الگوریتم کبوتر روی همین موضوع ساخته شده.
شناسایی سایتهای مثل هم به وسیله دسته بندی وب سایتا و صفحات اینترنتی انجام میشه که خود این موضوع سایتهای تقلبی و گول زننده رو خیلی راحت رسوا میکنه و هم رابطه بین سایتهای جور واجور رو هم از دید کیفی پیشرفت میدهد.
ضمن اینکه یکی دیگه از نکات خیلی مهم در مورد این الگوریتم اینه که گوگل این الگوریتم رو به عنوان اختراع به نام خود ثبت کرده و بعد از الگوریتم «پیج رنک »، این واسه دومین باره که گوگل الگوریتمی رو به نام خود ثبت می کنه.
خصیصه منحصر به فرد این الگوریتم تاثیر فوق العاده زیاد اون روی سئو محلی است. واسه روشن شدن این موضوع به شکل مثال فرض میکنیم شما واسه پیدا کردن یه رستوران مورد نظر خود درجستجوی گوگل رو انتخاب میکنین . مطمئنا اگه نتایجی که گوگل به شما نشون میدهد در دور و بر محله ای باشه که شما در اون هستین شما جواب بسیار خوبی گرفتین ولی مطمئنا شما دوست ندارین که در یافته های جستجوی گوگل رستورانهای شهرهای دور و بر هم وجود داشته باشن.
با دقت در مطالبی که تا کنون توضیح داده شده به طور کامل میتوان احساس کرد که وضعیت فهرستهای محلی در یافته های جستجوی گوگل خیلی خیلی بهتر شده.
واسه تشریح بیشتر میتوان گفت وقتی که شما عبارت رستورانهای رامسر رو سرچ میکنین گوگل این رستورانا رو به صورت یافته های جداگونه نشون نمیدهد بلکه فهرست و لیستی مشخص از رستورانهای رامسر رو نمایش میدهد. پس از نمایش فهرستهای معتبر به سراغ نیازمندیها میرود و تازه در صفحه دوم به نوشته هایی از روزنامه ها میرسیم که فهرستی از این رستورانها رو واسه راهنمایی مخاطبین خود ارائه کرده ان و در آخر شاید در صفحات سوم و چهارم به سایت اختصاصی رستورانها برسیم.
پس بررسیهایی که انجام شده نشون دهنده اون هستش که بروزرسانی این الگوریتم یافته های فوق العاده ای واسه فهرستهای محلی به همراه داشته و این موضوع با اشارات قبلی گوگل در مورد رابطه یافته های محلی با سیگنالهای رتبه بندی سایتها به طور کامل همخوانی داره. این الگوریتم باعث شده تا دایرکتوریهای بزرگ و سایتهای بهینه سازی شده یا سایتهای با بسیار پیشرفته به عواقب خوبی دست پیدا کنن و در دنبال اون صفحات خصوصی رستورانا یا هتلا وارد رقابت بسیار سختی شدن که این واسه موارد تازه تاسیس بسیار پیچیده تر میشه. نصیحت آخر ما اینه که اگه می خواین خوب دیده شید خود رو واسه کبوتر گوگل باحال تر و دلپذیرتر کنین.
منبع: پیام آوران پارسیان