متن کامل – بررسی کارایی روابط عمومی وعوامل موثر بر آن در سازمان تامین اجتماعی …

 
سوال اصلی :
چه عواملی بر کارایی روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی موثر است؟
سوالات فرعی:
آیا میزان بهره مندی از ابزار و تکنولوژی های نوین ارتباطی در کارایی روابط عمومی موثر است؟
آیا دیدگاه مدیران به جایگاه واحد روابط عمومی در کارایی روابط عمومی موثر است؟
آیا عملکرد ارتباط درون سازمانی و برون سازمانی در کارایی روابط عمومی موثر است؟
آیا اختصاص بودجه مورد نیاز در کارایی روابط عمومی موثر است؟
آیا داشتن برنامه راهبردی ارتباطی بر کارایی روابط عمومی موثر است؟
فرضیه های تحقیق:
دیدگاه مدیران سازمان نسبت به جایگاه روابط عمومی برکارایی واحدهای روابط عمومی تاثیر دارد.
میزان بهره مندی از امکانات ارتباطی نوین در کارایی واحد روابط عمومی تاثیر دارد.
تخصیص بودجه مورد نیاز واحد روابط عمومی بر کارایی روابط عمومی تاثیر دارد.
فعالیت ارتباط درون سازمانی و برون سازمانی در کارایی روابط عمومی تاثیر دارد.
داشتن برنامه راهبردی ارتباطی بر کارایی روابط عمومی تاثیر دارد.
قلمرو تحقیق:
قلمرو مکانی تحقیق ادرات کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی در سراسر کشور است.
قلمرو زمان:
مراحل مختلف تحقیق حاضر از دیماه سال ۱۳۹۳ آغاز و در خرداد ۱۳۹۴ به پایان رسید.
تعریف مفاهیم و واژگان پر کاربرد:
کارایی: (Performance) راندمان ،بازده.
در این پژوهش دستیابی به بهترین نتیجه ممکن است با استفاده از کمترین ورودی ممکن و
اجرای درست کارها در سازمان مربوطه است.(طاهری،بهنام،۱۳۹۳).
روابط عمومی:( Public Relations)
فعالیت موسسه یا دولت با گروهی خاص از مردم به منظور انطباق خود با محیط و شناساندن خود به جامعه (نطقی ،۱۳۷۸، ۱۳۶).
سازمان تامین اجتماعی:
یک سازمان کارگزار بیمه اجتماعی است.این سازمان عمومی غیر دولتی ،وظیفه پوشش اجباری بیمه کارگران مزد،حقوق بگیر و پوشش اختیاری صاحبان حرفه و شغل های آزاد می باشد.(ویکی پدیا،تقی،نور بخش).
دیدگاه:در لغت به معنای نگریستن ونیز به معنای بینایی واندیشه است(عمید ،۱۹۰۹،۱۳۷۴). در این پژوهش دیدگاه مدیران به جایگاه روابط عمومی مورد سنجش قرار گرفته است.
راهبرد: سوق الجیشی ،اداره کردن(عمید ۱۱۲،۱۳۸۹).
راهبرد ارتباطی:
برنامه ای یکپارچه ،جامع،یکپارچه،منسجم و هماهنگ که مزیتهای استراتژیک سازمان را به چالش های محیطی آن مرتبط می سازد (شکری،۱۳۹۰،۱۷۶).در این پژوهش به پرسش درباره نقش راهبردی روابط عمومی در تصمیم سازی وتصمیم گیری پرداخته می شود
بودجه:
واژه بوژت (Bouget) یک واژه فرانسه قدیم است و به کیف چرم اطلاق می شده است که وجوه نقد را در آن نگهداری می کردند.
تخصیص بودجه : برآورد منطقی حجم عملیات در مقابل اعتبارات است.
تکنولوژی : بهره گیری از یافته های علمی برای بهبود عملکرد در زمینه های صنعتی ،کشاورزی و…(فرهنگ عمید ،پایگاه اینترنتی).
تکنولوژی های نوین ارتباطی:

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.