۵ آزمایش سئو برای موفقیت: همه چیز دان سئو شوید(بخش دوم)

۵ آزمایش سئو برای موفقیت: همه چیز دان سئو شوید(بخش دوم)

با اینکه بعد از منتشر کردن الگوریتم جدید خود و اصولی که در رتبه بندی سایت ها به کار می برد اطلاعاتی رو منتشر می کنه اما اون قدر هوشمنده که هیچ وقت تموم فوت و فن کوزه گری اش رو معلوم نکنه و رقابت بین سایت ها رو واسه کشف این جزئیات حفط کنه.
هیچ وقت نمی توان روش هدف دار های رو در خود گوگل جستجو و نکات حاضر و آماده ای رو که بوسیله خود گوگل منتشر شده گرفت. هر چیزی هم که در سایت های مربوط به و می خونید تجربی هستن و براساس یافته های شخصی نوشته شدن.
واسه کشف جزئیات و موارد مخفی که تاثیر قطعی اون ها مشخص نیس آزمایش سئو رو با بعضی از عامل های اساسی انجام دادیم که در ادامه می خونین:

آزمایش سئو و بررسی تاثیر عوامل جور واجور بر اون

تاثیر اندازه تعامل کاربر روی رتبه بندی سایت
وظیفه شما در مناسب نه فقط تنظیم یه عنوان جذاب بلکه عنوانیه که کاربر رو در سایت شما موندگار کنه. اگه کاربر با کلیک روی یه عنوان جذاب وارد سایتی شه اما بدون این دست اون دست کردن از اون به صفحه نتایج جستجوی گوگل برگرده گوگل متوجه می شه. این یعنی ضعف درتعامل کاربر و سایت شما!
واسه بررسی این عامل در از اندازه برگشت یا bounce rate استفاده کردیم. در مقایسه سایت ها با هم فهمیدیم که سایت هایی با ضریب برگشت کم تر از ۷۶ درصد در رتبه یک تا چهارم جای می گیرند. اندازه بالا ۷۶ درصد در جایگاه پنجم و پایین تر قرار می گیرن.
رابطه رتبه بندی یا رتبه بندی و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مدت خیلی از وقتی که گوگل به بحث شبکه های اجتماعی و تاثیر اون در پرداخته می گذره؛ اما هنوز بسیاری تاثیر واقعی اون رو در رتبه بندی یا رتبه بندی سایت ها باور ندارن!
در ادامه آزمایش خود میون این دو عامل انجام دادیم تا یه بار واسه همیشه این باور رو کنار بذارین.
براساس داده ها وقتی که اندازه تعامل کاربر در فیس بوک بالا ۶ درصد باشه یا به زبون ساده تر ۴ برابر اندازه نرمال باشه CTR هم به همین اندازه افزایش می یابد.
یعنی اندازه مشارکت در شبکه های اجتماعی اگه با بهینه همراه باشه حتی می تونه رتبه شما رو در گوگل جا به جا کنه. اما این مهم نیاز به زمان و مداومت داره.
سخن آخر:
توجه به بهتر شدن CTR، به کار گیری عناوین جذاب و ساختار های غیر تکراری در کنار توجه به فعالیت در شبکه های اجتماعی و مشارکت کاربر از عوامل اثبات شده در هستن. زین پس به اون ها به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*