فناوری

۵ هدف عظیم تسلا برای چهار سال آینده؛ آرزوهای بزرگ ایلان ماسک

ایلان ماسک این روزا نقش بزرگترین حامی و تشویق کننده پیشرفت خودروهای برقی رو بازی می کنه و با تلاش بسیاری تلاش داره تا روند پیشرفت خودروهای برقی رو تسریع کنه.

اون پس از برداشتن چند قدم مهم در کاربردی کردن خودروهای برقی تسلا در یکی دوسال گذشته، پنچ پروژه عجیب رو واسه چهار سال آینده تعریف کرده تا بر بزرگترین معضلات صنعت حمل و نقل غلبه کنه.

در ادامه این مقاله با سایت ما همراه باشین.

تکمیل پروژه گیگا فکتوری

قیمت بالای باتریای لیتیوم یون یکی از اصلی ترین دلایل گران به آخر رسیدن ساخت خودروهای برقی و نبود توجیه خرید اوناس، اما تسلا می خواد تا با تولید انبوه این باتریا در کارخانه بسیار بزرگ خود موسوم به گیگا فکتوری، واسه همیشه بر این مشکل غلبه کنه.

گیگا فکتوری تا سال ۲۰۲۰ تکمیل می شه و پس از اون تماشاگر کاهش ۳۰ درصدی قیمت تموم شده باتری خودروهای تسلا هستیم، البته این تموم ماجرا نیس، چون که ایلان ماسک در تلاشه با پیشرفت فناوریای سبز براساس باتریای خود، از نور خورشید روز واسه ذخیره سازی انرژی در باتریا به خاطر استفاده در ساعات تاریکی شبونه استفاده کنه و اینجوری تولید برق کثیف از سوختای فسیلی رو کم کنه.

عرضه سه مدل جدید واسه فتح بازارهای تازه

تسلا قدمای خود رو با در نظر گرفتن شرایط کلی بازار خودرو بر می داره و بخاطر این پس از معرفی چند محصول گرون و لوکس، می خواد تا به بازار رقابتی و سخت خودروهایای قیمت متوسط هم وارد شه. از این رو ایلان ماسک وعده عرضه یه محصول به طور کامل جدید با نام "مدل ۳" در محدوده قیمتی ۳۵ هزار دلار رو داده، در کنار این مدل شاید تماشاگر عرضه یه نمونه کراس اور روی پلت فرم مشترک با این خودرو تازه با عنوان "مدل Y" هستیم.

tesla-3

خبرهای اولیه از معرفی این خودروها واسه سال ۲۰۱۷ حکایت می کنه و برنامه ریزی بر اون هستش که ظرفیت باتریا واسه پیمودن مسافتی در حدود ۳۲۰ کیلومتر به ازای هر بار شارژ کافی باشه.واسه سال پیش رو هم که کراس اوور جذاب تسلا X در راه بازاره ،خودرویی که می تونه لقب سریع ترین SUV جهان رو از اون خود کنه.

۱۰۰۰ کیلومتر با یه بار شارژ

یکی از نقاط ضعف همیشگی خودروهای برقی نسبت به مدلای بنزینی، به ظرفیت کم باتریا واسه پیمودن مسافتای طولانی مربوط می شه. مثلا بیشتر خودروهای جدید می تونن با یه بار سوخت گیری کامل ، مسافتی نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر رو بپیماند که به شکل خیلی از ظرفیت باتریای خودروهای برقی بیشتره.

مضاف بر این مسئله، سوخت گیری یه خودرو با موتور درون سوز ظرف چند دقیقه انجام می شه اما واسه شارژ کامل باتریا در بیشتر خودروهای برقی به چند ساعت زمان نیازه.

tesla-4

پس تسلا می خواد تا با پیشرفت تکنولوژی باتریای مورد استفاده در اجناس خود تا سال ۲۰۱۷ به پیمایشی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر به ازای هر بار شارژ کامل برسه و بر یکی دیگه از نقاط ضعف کلی خودروهای برقی در رقابت با نمونه های عادی احتراق داخلی غلبه کنه.

رانندگی کامل خودکار در سال ۲۰۱۸

تسلا یه چند وقت پیش آزمایشاتی رو هم جهت با معرفی اولین نسل تکنولوژی رانندگی نیمه خودکار خود انجام داد اما به گفته ایلان ماسک، پیشرفت این سیستم تا سطع ۴ که به رانندگی کامل خودکار اشاره داره حدود دو سال دیگه زمان میبره و برنامه ریزی واسه عرضه محصولی با اینجور سطحی از تکنولوژی واسه سال ۲۰۱۸ انجام شده.

tesla-5

تا اون زمان شاید قوانین قضایی کامل واسه مسئولیت و حوداث به وجود اومده به وسیله رانندگی با خودروهای خودکار هم وضع  شده و شرایط بازار واسه استفاده گسترده از این تکنولوژی انقلابی روشن می شه.

افزایش تیراژ هرساله به ۵۰۰ هزار دستگاه

شاید بشه از این رقم به عنوان رویایی ترین هدف ماسک واسه خودروهای تسلا یاد کرد. اون می خواد ظرف چهار سال، تیراژ تولیدات خود رو چهار برابر کنه که به همزمانی پیشرفت تکنولوژی باتریا و کاهش قیمت خودروهای تولیدی بستگی داره که خود این کاهش قیمت هم به شرط شرایط بازار و افزایش تولید باتریا در گیگا فکتوری میشه.

tesla-6

مسائلی چون کاهش خیره کننده قیمت نفت که به کاهش قیمت بنزین و کوچیک شدن بازار خودروهای کم مصرف و هیبریدی منجر شده، می تونه رسیدن به این هدف بلند پروازانه رو با اخلال مواجه کنه.

رقبا مشغول به کارن

شکی نیس که آینده از اون خودروهای برقی میشه و سرمایه گذاری تسلا در همین زمینه به تحولی اساسی منجر می شه اما خودروسازان بزرگی چون تویوتا، هوندا، ب ام و ، نیسان، پورشه و مرسدس بنز هم با سرمایه های بزرگ خود واسه پیشرفت بازار خودروهای هیبریدی، سلول سوخت و برقی تلاش می کنن.

در تازه ترین اقدام در همین زمینه، ب ام و و نیسان به شکل مشارکتی پورتای شارژ سریع رو به شکل ۱۲۰ ایستگاه در ۱۹ ایالت آمریکا پیشرفت دادن.

NISSAN AND BMW

با اینحال پورتای شارژ DC پنجاه کیلو واتی، شارژ ۸۰ درصدی باتریای ب ام و i3 و نیسان لیف ظرف ۲۰ تا نیم ساعت انجام می شه و واسه آگاهی رانندگان از موقعیت قرار گرفتن این ایستگاه های شارژ هم نرم افزارهایی با عنوان Nissan EZ charge و Connected Drive ب ام و واسه این خودروهای پیشرفت داده شدن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *