۸ نکته برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی

در این مقاله به آموزش ۸ نکته موقع ایمیل مارکتینگ می پردازیم، با رعایت این نکات می تونین بازاریابی ایمیلی خود رو هدف دار کنین و نتیجه بهتری از اون به این نتیجه رسید کنین.

مثلا خبرنامها شما رو از اجناس و تولیدات جدید آگاه می کنن. پس شما می تونین از این روش به کار و کاسبی و تجارت خود اعتبار ببخشین. هم اینکه این که اگه پیام شما هوشمندانه ایجاد شه و به درستی بوسیله گذاشتن لینک در پیاما به سایت شما اتصال پیدا کنه ، باعث افزایش فروش شمام می شه.

بعد از تکمیل کار خود، می تونین اندازه گیری و محاسبه کنین که کدوم کمپین بهترین کارکرد و کدوم یکی ضعیف ترین کارکرد رو داشته. در آخر می تونین از راه Google Analytics به تحلیل رفتار مخاطبان بپردازید.

رازهای موفقیت: اگه می خواین تو یه رقابت موفق شید به چند تا نکته مهم زیر توجه کنین:

۱٫ موضوع گیرنده و جذاب:

واسه داشتن یه بازاریابی با ایمیل موفق باید موضوع شما باحال و جذاب باشه تا توجه طرف مقابل به ایمیل شما جلب شه و اونو بخونه. با خودتون فکر کنین چه موضوعاتی می تونه واسه مخاطب شما جذابیت داشته باشه. موضوع ایمیلتان باید سر راست باشه و مطلب داخل ایمیل رو در چند کلمه بگه.

۲٫ جای دادن URL ها:

مسئله دیگری که باید به اون توجه کنین اضافه کردن لینکا به ایمیلتانه. چون می تونه شانس شما رو واسه هدایت اعضای سایت تون به سمت اجناس و خدمات شما زیاد کنه. از کلیدواژهای هدف دار واسه لینکا استفاده کنین.

۳٫ طبقه بندی اطلاعات:

این مطلب را هم بخوانید :  فال روزانه : فال امروز ۱۷ آذر

وقتی ایمیلی رو ارسال می کنین باید گزارشات اونو دقیق ببینین و افراد رو براساس اون گزارشات طبقه بندی کنین، بدین وسیله شما می تونین خیلی راحت لیست مخاطبان خود رو طبقه بندی کنین تا بتونین تمرکزتون رو بیشتر روی گروه هدف بذارین.

۴٫ اهمیت موبایل در بررسی ایمیل:

موبایل

موبایل یکی از پر مصرف ترین وسایل واسه انجام کارای مختلفه. از جمله بررسی ایمیل. آمارها نشون میده ۶۵% ایمیلا اول با موبایل به وسیله مردم چک می شه. پس در این رقابت به موبایل توجه بیشتری داشته باشین و از اون کمک بگیرین.
این نکته رو در نظر داشته باشین که اگه ایمیلاتون در موبایل به درستی نشون داده نشه حدودا ۶۵% افراد رو از دست میدید!

۵٫ دوستانه رفتار کنین:

واسه یه رابطه بهتر شما باید ایمیل تون رو کمی دوستانه تر و شخصی تر کنین تا رابطه دوستانه تری با مصرف کننده های جدید و آینده خود داشته باشین. اگه می تونین از سرویسایی استفاده کنین که نام کاربران شما رو در ایمیل نمایش میدن و ایمیلا رو شخصی تر کنین.

۶٫ تست A/B :

این تست کمک می کنه تا تصور و شناخت بهتری نسبت به مصرف کننده و مشتری خود پیدا کنین. شما می تونین این کار رو با موضوع ایمیل، اسم یا محتویات ایمیل امتحان کنین. این کار به شما کمک می کنه که در ایمیل زدن پیشرفت کنین و در دفعات بعدی بهتر عمل کنین.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر در مورد A/B تست می تونین این مطلب رو بخونین: ۶ نکته مهم در ایمیل مارکتینگ حرفه ای

۷٫ نسخه پشتیبانی Non-HTML :

اگه ایمیلتان نسخه پشتیبانی بدون HTML داشته باشه کاربران می دونن که ایمیل شما بدون قالب HTML هم نشون داده می شه، وگرنه به جای پیام شما کد پشتیبانی HTML رو می بینن.
منظور اینه که اگه از قالبای HTML استفاده می کنین یا کدهای HTML در ایمیل تون استفاده کردین باید یه نسخه متن خام هم داشته باشین که اگه بیننده ایمیل شما رو با سرویسی دید که توانایی نمایش کدهای HTML رو نداشت بتونه نسخه خام اونو مشاهده کنه و با حجم خیلی از کدها مواجه نشه.
معمولا بیشتر سرویسای ایمیل مارکتینگ این امکان رو واسه شما جفت و جور می کنن که بتونین نسخه متن خام رو به طور جدا از هم واسه ایمیل خود در نظر بگیرین.

این مطلب را هم بخوانید :  فال روزانه : فال امروز ۱۸ دی

۸٫ متن ایمیلای قبلی خود رو مجموعه کنین:

یکی از نکات بسیار مهم اینه که متن ایمیلای قبل خود رو مجموعه کنین و به صورت آنلاین در دسترس بذارین. می تونین تموم ایمیلای قبلی خود رو در مکانی جمع آوری کنین و از اونا یه کتابخونه پر از اطلاعات بسازین. در این صورت کاربران خیلی از اونا واسه رسیدن به سؤالاتشان استفاده می کنن و اگه این ایمیلای مجموعه شده مؤثر واقع شن، بدون دودلی تشویق مناسبی واسه کاربران می شن تا در نسخه جدید خبرنامه شما عضو شن.

نتیجه گیری:

به طور خلاصه واسه دوباره اهمیت ایمیل رو به شما می گیم. ایمیلا قابل محاسبه و اندازه گیری هستن، بسیار آسون به اشتراک گذاشته می شن، توانایی ارسالای گروهی و اطلاع رسانیای خیلی سریع در ۲۴ ساعت روز رو دارن، واسه اهداف مشخص عالی هستن و از همه مهمتر بسیار آسون و کاربردی و مفهومی هستن. با ایجاد پیامای پر محتوا و البته کوتاه و به درد بخور می تونین از ایمیلا به عنوان ابزاری عالی واسه رونق بخشیدن به تجارت خود استفاده کنین.

مشاهده نسخه PDF مقاله: ۸ نکته واسه موفقیت در بازاریابی  ایمیلی