از طراحی وب‌سایت چه می‌دانید؟

 

با افزایش و گسترش روزافزون استفاده از اینترنت در دنیای مدرن امروز شاهد افزایش کسب و کارهای اینترنتی در جامعه هستیم. از طرفی با شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر استفاده از اینترنت در کسب درآمد دوچندان شده و راه‌اندازی فروش اینترنتی از اهمیت به سزایی برخوردار شده است. برای راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی و ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ به یک وب‌سایت نیاز است تا بتوان محصولات را در آن معرفی کرد. پیش از این طراحی سایت ساده‌تر بود اما در حال حاضر با پیدایش تکنولوژی‌های جدید و ایجاد فضای رقابتی در این زمینه، طراحی وب‌ سایت به کاری حرفه‌ای تبدیل شده و به تخصص و تجربه در انواع طراحی سایت نیازمند است. شاید سؤالی که در ذهن مخاطب برای ایجاد سایت به وجود بیاید این باشد که اصلاً چرا به وب‌سایت نیاز داریم؟

دلایل نیاز به داشتن وب‌سایت برای کسب درآمد

  • هزینه‌ی کمتر و مقرون به‌صرفه تبلیغات و معرفی محصولات در اینترنت
  • قابلیت پشتیبانی آنلاین مشتریان و پاسخگویی 24 ساعته به مخاطب از طریق وب‌سایت
  • امکان افزایش تعداد مشتریان با استفاده از وب‌سایت بدون در نظر گرفتن محدودیت جغرافیایی
  • استفاده از وب‌سایت برای برقراری ارتباط با کسب و کاری خاص و دریافت خدمات از وب‌سایت‌ها
  • امکان ارتباط مستقیم با مخاطب و در صورت نیاز انتقال آسان آموزش‌های لازم به کاربران در وب‌سایت
  • جلب اعتماد مخاطب با ایجاد وب‌سایت‌های معتبر و دریافت مجوزها از نهادهای مربوطه و همچنین نماد اعتماد الکترونیک
  • با وجود شرایط حاکم بر جامعه یکی از مهم‌ترین دلایل، شیوع رو به افزایش بیماری کرونا ویروس و تمایل مردم به انجام خرید اینترنتی

از طراحی وب‌سایت چه می‌دانید؟

در دنیای رو به پیشرفت امروزی داشتن وب‌سایت حرفه‌ای یکی از الزامات موفقیت در کسب و کار است، زیرا با تأثیر مستقیم بر تبلیغات می‌تواند در میزان فروش محصولات تأثیر به سزایی داشته باشد. به همین منظور شرکت‌های بسیاری در ارائه خدمات طراحی وب‌سایت فعالیت دارند ولی همه‌ی آن‌ها قادر نیستند طراحی سایت های مختلف مثل: طراحی وب سایت ووکامرس و طراحی وب سایت فروشگاهی را به‌ صورت حرفه‌ای و براساس تجربه انجام دهند.
دیبا ارتباط با افتخار از سال ۸۹ به صورت حرفه‌ای در زمینه‌ی طراحی وب‌سایت فعالیت خود را آغاز کرده است و آماده‌ی خدمات‌رسانی به کلیه هم‌وطنان عزیز در سراسر کشور می‌باشد.

رعایت چه نکاتی در طراحی یک وب‌سایت حرفه‌ای الزامی است؟

با رعایت اصول و قوانین کلی در طراحی وب‌سایت، می‌توان به عملکرد مناسبی در برقراری ارتباط با مخاطب دست پیدا کرد. در ادامه به رایج‌ترین اصول موجود در طراحی سایت می‌پردازیم:

سرعت وب‌سایت

سرعت سایت یکی از عوامل تعیین کننده و مؤثر در حفظ مخاطب و جذب مشتری است. چنانچه سرعت سایت پایین باشد موجب ترک سایت توسط کاربر می‌شود و در نتیجه سبب کاهش مشتریان خواهد شد.

رنگ‌بندی مناسب وب‌سایت

رنگ‌بندی مناسب و خاص در طراحی وب‌سایت موجب جذب مشتری می‌شود و مدت زمان زیادی که کاربر در سایت می‌ماند موجب افزایش امتیاز سئو و در نتیجه نمایش وب‌سایت شما در جست‌وجوی گوگل می‌شود.

دسترسی‌پذیری ساده در وب‌سایت

طراحی نوار منو و دسته‌بندی‌ها باید با دقت انجام شوند تا کاربر به ‌سادگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صفحه موردنظر دسترسی داشته باشد. همچنین انتخاب سایز و فونت مناسب متن باید به گونه‌ای باشد تا خوانایی مطالب را به حد مطلوب به برساند و کاربر از متن به صورت گذرا عبور نکند.

فرم‌های تماس و راه ارتباطی

فرم تماس با ما نباید فراموش شود! چرا که تنها راه ارتباطی کاربران با کارشناسان وب‌سایت از این طریق برقرار می‌شود و با طراحی یک فرم تماس مناسب کاربران می‌توانند در کوتاه‌ترین ممکن نظرات خود برای مدیران سایت ارسال کنند.

ایجاد گرافیک جذاب

با استفاده از تصاویر با کیفیت و مربوط به موضوع وب‌سایت می‌توان جلوه‌ی زیبایی به وب‌سایت بخشید که موجب درک بهتر کاربر شده و نهایتاً از مطالعه‌ی محتوا خسته نشود.

یکی دیگر از مطالب سایت :
شرکت ستاره میزبان پارسیان : مجموعه تولیدی محصولات یکبار مصرف

طراحی نسخه موبایل از سایت

نباشد از نسخه موبایلی وب‌سایت غافل شد! در حال حاضر با گسترش روزافزون استفاده از گوشی‌های هوشمند بیشتر از ۶۰ درصد ترافیک ورودی وب‌سایت‌ها از طریق گوشی موبایل انجام می‌گیرد و اغلب کاربران از طریق موبایل به وب‌سایت‌های موردنظر مراجعه می‌کنند. به همین منظور بهتر است سایت واکنش گرا باشد و به صورت قابل قبولی در موبایل قابل نمایش باشد.

همان‌طور که در بالا به اهمیت امتیاز سئوی سایت اشاره‌ای کوچک داشتیم، لازم به ذکر است رعایت کلیه‌ی نکات بیان شده، تأثیر بسزایی در بهینه بودن سایت برای موتورهای جستجو اعم از: گوگل (سئو) دارد. در صورتی که تصمیم به ایجاد تغییر و تحول در کسب و کار خود دارید، برای داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای حتماً از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید.

طراحی وب‌سایت از طریق وردپرس

اگر برای طراحی وب‌سایت با چند آژانس مشاوره در این زمینه مذاکره کرده باشید مطمئناً وردپرس را معرفی کرده‌اند. وردپرس یا به ‌اصطلاح CMS مخفف Content Management System به معنای سیستم مدیری محتوا به منظور مدیریت وب‌سایت موردنظر می‌باشد. بسیاری از کسانی که در زمینه خدمات طراحی وب‌سایت فعالیت می‌کنند، این سیستم مدیریت محتوا را به شما پیشنهاد می‌دهند. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از وردپرس برای طراحی سایت از آژانس درخواست طراحی یک قالب اختصاصی کنید و از قالب‌های نال شده، آماده و بدون کیفیت برای سایت شما استفاده نکنند. به علاوه زمان تحویل پروژه، حتماً با ابزارهای موجود مثل: سرعت بالا آمدن(Load)  سایت خود را بررسی کنید. شرکت طراحی حرفه‌ای وب‌سایت دیبا ارتباط تا به امروز بیش از ۳۰۰ قالب اختصاصی با وردپرس برای مشتریان خود طراحی کرده است.

5 نکته در انتخاب طراح وب‌سایت

سخت‌ترین جای کار انتخاب طراح سایت است که چه کسی وب‌سایت ما را طراحی کند؟ با رعایت چند نکته که در ذیل به آن اشاره شده، می‌توان ساده‌تر به نتیجه رسید.

  1. بررسی سه الی چهار آژانس طراحی وب‌سایت متخصص و با تجربه
  2. مقایسه قیمت‌ها، قیمت در طراحی سات همه چیز نیست اما داشتن یک وب‌سایت خوب و حرفه‌ای گران است!
  3. چگونگی همراهی پشتیبان به عنوان یک عضو جداناپذیر وب‌سایت بعد از پایان پروژه طراحی وب‌سایت
  4. مقایسه نمونه کار و رضایتمندی مشتریان آژانس
  5. دقت به نوع مشاوره و ارائه خدمات

چه سؤالات مهمی را باید پیش از طراحی وب‌سایت از خود بپرسید؟

  1. هدف شما برای داشتن یک وب‌سایت چیست؟
  2. معرفی برند شما از طریق وب‌سایت چگونه انجام می‌شود؟
  3. نوع استراتژی سئوی وب‌سایت شما چیست؟
  4. نوع استراتژی تبدیل وب‌سایت شما چیست؟
  5. آیا شما خواستار یک سایت واکنش‌گرا هستید؟
  6. اندازه‌گیری میزان ترافیک وب‌سایت چگونه انجام می‌شود؟
  7. آیا سایت شما دارای وبلاگ خواهد بود؟
  8. نوع استراتژی تولید محتوا سایت شما چیست؟
  9. چطور با استفاده از وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی را یکپارچه خواهید کرد؟
  10. آیا سایت موردنظر شما سیستم مدیریت محتوا خواهد داشت؟

چنانچه برای پاسخ به هر کدام از 10 سؤالات بالا با مشکل مواجه هستید، می‌توانید با آژانس طراحی وب‌سایت دیبا ارتباط برقرار کنید.

آژانس طراحی وب‌سایت دیبا ارتباط

دیبا ارتباط به عنوان یکی از اولین مراکز طراحی وب‌سایت ارومیه می‌باشد که در زمینه ارائه خدمات به سراسر کشور فعال می‌باشد. مشاوران این مجموعه در رابطه با طراحی وب‌سایت حرفه‌ای همه روزه آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان به هم‌وطنان عزیز در کلیه شهرها می‌باشند.

 

ناظمی نیا

Next Post

هشتگ چیست و چگونه عمل می کند؟

س اسفند 5 , 1399
یکی از مهم ترین تکنیک های جذب فالوور در اینستاگرام استفاده از هشتگ گذاری مناسب است که در این مقاله می خواهیم به صورت تخصصی به تکنیک های هشتگ گذاری در اینستاگرام بپردازیم و شما را با مهم ترین روش های استفاده از آن آشنا کنیم. در حالت کلی هشتگ […]