مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو

بسیاری از علاقمندان به تحصیل، ادامه ی تحصیل در کشورهائی چون آمریکا، کانادا و کشورهای اروپائی را انتخاب مناسبی جهت رسیدن به آتیه ای روشن می دانند.

مهاجرت تحصیلی گزینه ی بسیار مناسبی برای شما دوست و هموطن عزیز جهت ساختن آینده ای طلائی و تضمینی برای موفقیت زندگی شما خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو  :

مطمئنا این موفقیت حاصل نخواهد شد مگر اینکه شما دوست عزیز گزینه ای مناسب را انتخاب نمائید که با شرایط، فرصت ها، مزایا و معایب آن کاملا آشنائی داشته باشید.

آگاه باشید که هر کشوری جهت مهاجرت تحصیلی انتخاب مناسبی نخواهد بود و برای شما لزوما مفید نمیباشد. شما بایستی در انتخاب خود برای مهاجرت تحصیلی فاکتورهائی را در نظر داشته باشید.

سن شخص، میزان پس انداز وی، رشته تحصیلی فرد، هدف از مهاجرت و وضعیت کنونی تحصیلی از جمله مواردی هستند که شخص متقاضی مهاجرت تحصیلی بایستی به آنها دقت کند.

مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو  : 

اخذ ویزای تحصیلی روشی بسیار مناسب جهت مهاجرت است که سالیانه مورد استقبال کثیری از ایرانیان و حتی دیگر افراد در کشورهای گوناگون می باشد.

برخی از کشورها با تحصیل رایگان خود زمینه را برای داشتن فرصتی مناسب جهت ادامه تحصیل مهیا نموده اند.

گاها دانش آموزان بسیاری از سختی کنکورهای داخلی ایران جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی صحبت میکنند که باز هم برخی از کشورها با مرتفع نمودن این مسائل به شما نوید تحصیل در رشته مورد علاقه تان را خواهند داد.

در بعضی مواقع اشخاص نسبت به اخذ بورسیه تحصیلی اقدام می کنند و می توانند با داشتن بورسیه تحصیلی و حتی گرفتن فاند تحصیل را به صورت رایگان بگذرانند.

اطلاع از دانشگاه های غیر پزشکی و پزشکی و همچنین رتبه بندی آنها، برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند بسیار با اهمیت است.

معمولاً پس از تحصیل افراد باید جهت اخذ اقامت و تابعیت کشور مربوطه کار پیدا کنند و از این طریق بتوانند اقامت خود را اخذ کنند.

شایان ذکر است شرایط تحصیل بدون مدرک زبان نیز برای بسیاری از کشور ها نیز وجود دارد و نگرانی بابت زبان تحصیل در بسیاری از کشورها وجود ندارد.

 

قدم اول در مسیر ادامه تحصیل در خارج از کشور برگزیدن کشور مناسب و درخور شرایط و روحیه شما جهت اخذ پذیرش تحصیلی می‌باشد. آنچه که هر دانشجو می‌بایست قبل از انتخاب کشور مورد نظر خود بداند شرایط تحصیلی، ریسک‌های احتمالی اخذ ویزای تحصیلی ، قوانین کشور مقصد، آب و هوا، آینده شغلی و آداب و فرهنگ کشور مقصد (مانند پذیرش افراد خارجی) است.

نکته: به دانشجویان توصیه می شود که ترجیحاً یک سال قبل از اتمام مقطع تحصیلی خود در ایران و یا یک سال قبل از تصمیم به ادامه تحصیل در خارج از کشور، با کسب اطلاعات دقیق با کمک مشاورین آتیس مقصد نهایی خود را جهت اخذ پذیرش تحصیلی انتخاب کنند.

 انتخاب رشته و دانشگاه

در کشورهای تراز اول طیف وسیعی از رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی وجود دارد. در این قسمت دانشجو با کمک مشاورین موسسه  با توجه به علاقه، اولویت‌ها و شرایط خود رشته مورد نظر خود را جهت اخذ پذیرش تحصیلی انتخاب می‌نماید و مشاوران ما براساس آن، لیست دانشگاه‌ها و مراکز علمی ارائه‌دهنده آن رشته جهت اخذ پذیرش تحصیلی را به متقاضی ارائه می‌نمایند.

نکته: انتخاب رشته و دانشگاه خوب فقط و فقط با مشاوره دقیق امکان‌پذیر می‌باشد.

 

یکی دیگر از مطالب سایت :
لیزر فوتونا

بعد از انتخاب کشور، رشته و دانشگاه دانشجو می‌بایست به ارتقا مهارت زبانی خود منطبق با استاندارد‌های ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور متبوع خود مبادرت ورزد. این بدین معنی است که هر کشور با در نظر گرفتن اولویت برای تحصیل به زبان اول آن کشور، برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی فیلترهای خاص خود را دارد که در اکثر موارد از دانشجویان می‌خواهد که در آزمون‌های بین‌المللی زبان (Goethe, TOEFL, IELTS) شرکت کنند.

نکته: دانشجویان توجه داشته باشند اگر چه زبان انگلیسی فراگیرترین زبان حال حاضر جهان می‌باشد اما در کشورهایی که زبان اول آن‌ها انگلیسی نمی‌باشد (مانند آلمان، اتریش، ایتالیا و امثال آن) اگر چه دانشجو می‌تواند در دوره‌ها به زبان انگلیسی شرکت کند اما در صورت تسلط کافی به زبان اول آن کشور تعداد رشته‌ها و دانشگاه‌ها و نیز شانس اشتغال در حین تحصیل خود را به مراتب ارتقا خواهد داد.

ناظمی نیا

Next Post

خرید ممبر تلگرام - خرید فالور و لایک اینستاگرام

س خرداد 11 , 1400
این روز ها تمامی کسب و کار ها نیاز به ممبر تلگرام دارند، چرا؟ چون یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش اعتبار در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی داشتن صفحات و کانال‌های تلگرامی با ممبر زیاد است از این رو تیم زر ممبر با ارائه راه‌ها و سرویس‌های بسیار کاربردی برای افزایش […]