سئو و دیجیتال مارکتینگ

آیا بازاریابی محتوا سئو جدید است؟

بازاریابی محتوا یک اصطلاح گسترده است که عناصر متنوعی از جمله سئو را در خود جای داده است. بازاریابی محتوا هرگز نمی تواند واقعاً سئو باشد زیرا آنها چیزهای مختلفی هستند ، اما هرکدام برای موفقیت در SERP به دیگری متکی هستند.

بازاریابی محتوا

در این وبلاگ ، هر یک را جداگانه بررسی می کنیم و سپس بحث می کنیم که چرا مهمترین درک چگونگی و چگونگی همپوشانی آنها برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار کارآمد مهم است.

دیجیتال

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) و پسر عموی نزدیک بازاریابی موتور جستجو (SEM) هر دو توصیف کننده مجموعه ای از کارهای پیچیده است که شامل نگه داشتن وب سایت ها و انواع دیگر محتوا در صدر رتبه بندی در موتورهای جستجو است. اینکه واقعاً از نظر SEO اطلاعات خوبی دارید بدان معنی است که شما احتمالاً زمینه فنی کاملی دارید و به همین دلیل ممکن است بسیاری از بازاریابان محتوا در SEO و برعکس تجربه ای عمیق نداشته باشند.

ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا بتوانید مکان جستجوگرها و بازاریابی محتوا را با هم هماهنگ کنید. اگر به عنوان مثال یک وبلاگ نویس با WordPress آشنا هستید ، می توانید افزونه ای به نام Yoast را کشف کنید که پست های شما را بهینه می کند تا دوستانه به SEO بزنند. همچنین می خواهید از ابزارهایی مانند گوگل AdWords استفاده کنید تا به شما در کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلمات کلیدی و برنامه ریزی و همچنین SEM Rush کمک کنید تا بتوانید محتوای خود را بهینه کنید.

برنامه ریزی

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک اصطلاح کاملاً گسترده است که اهداف ، فعالیتها و تعاملهای مختلفی را در بر می گیرد. این فقط مربوط به متن وب سایت یا وبلاگ شما نیست. در عوض ، می تواند طیف وسیعی از منابع چندرسانه ای را شامل شود.

برخی از نمونه هایی از انواع مختلف محتوا که می توانید به عنوان بخشی از بازاریابی خود استفاده کنید عبارتند از:

     

  • پادکستها
  •  

  • Vlogs
  •  

  • وبینارها
  •  

  • کتابهای الکترونیکی
  •  بروشور

  •  

  • مطالعات موردی

محتوا تمایل دارد که در مرحله آگاهی از قیف فروش بنشیند و در مورد تعامل و ایجاد روابط باشد. برای این منظور ، به نظر می رسد بیشتر آموزنده و جذاب تر باشد ، نه اینکه به طور خاص روی فروش باشد.

تعداد رسانه های اجتماعی

شما می خواهید از ایجاد عناوین ، توضیحات و توضیحات متا و همچنین خوشه های کلمات کلیدی به طور استراتژیک برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از SEO اطمینان حاصل کنید ، فارغ از اینکه با چه قالب محتوایی کار می کنید.

محتوای شما همیشه به آنالیز رسانه های اجتماعی شما متصل است و سئو شما با محتوا گره خورده است ، به این معنی که سئو شما نیز به رسانه های اجتماعی گره خورده است. برای این منظور ، باید اطمینان حاصل کنید که رسانه های اجتماعی بخشی از بازاریابی محتوای شما و استراتژی سئو هستند.

این همه مربوط به مکالمه با مخاطبان شما است. شما می توانید یک تن از آنها را از رسانه های اجتماعی یاد بگیرید و بحث هایی را تهیه کنید که می تواند برای چارچوب محتوا و استراتژی SEO خود استفاده کند. این موارد را می توان در استراتژی کلمات کلیدی شما گنجانید و همچنین مسیرهای اجتماعی آینده و تولید محتوا را آگاه کرد.

جستجوگرها را دوست ندارم و

یکی از دلایلی که درک کاملی از SEO می تواند مشکل باشد این است که رهنمودهای موتور جستجو دائما در حال تغییر است. این ایده خوبی است که دستورالعمل های گوگل را مرور کنید تا بفهمید چه کاری انجام دهید و چه کاری انجام ندهید تا رتبه خوبی کسب کند.

به طور سنتی (و هنوز هم ، تا حدی) ، بازی “سئو” سعی داشت تا از تکنیک های زیر دست و حتی گاهی غیر اخلاقی استفاده کند تا سعی کند موتورهای جستجو را پیشی بگیرد و وب سایت شما را به رتبه خود برساند. به این نرم افزار “Black Hat سئو” گفته می شود و خوشبختانه موتورهای جستجو بیشتر و بیشتر برای مبارزه و مجازات مشاغل که سعی در تقلب سیستم دارند ، انجام می دهند ، مانند چاشنی کلمات کلیدی و “cloaking” که اساساً مخفی کردن متن از موتورهای جستجو است.

اما گاهی اوقات چیزی به سادگی به عنوان یک متن کپی تصادفی در وب سایت شما یا صفحه به آرامی بارگیری می تواند باعث شود رتبه شما کاهش یابد. برای این منظور ، یا باید اطمینان داشته باشید که یک متخصص SEO در تیم خود دارید (اگر شما یکی نیستید) یا حداقل یک متخصص را برای انجام یک حسابرسی SEO هر چند ماه یک بار بدست آورید.

در اینجا چند نمونه از کارهایی که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید سئو شما در مسیر است:

     

  • از مطالب باکیفیت و با تعداد مناسب کلمات کلیدی استفاده کنید

     

  • از فیلم هایی با توضیحات و برچسب های غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید

     

  • یک وب سایت سریع و بصری جذاب برای موبایل داشته باشید
  • موبایل

محتوای شما فقط کلمات نیست

اینجاست که مدیریت محتوا و SEO با هم همپوشانی دارند – اساساً موتورهای جستجو همه اینها را به عنوان داده می بینند ، بنابراین برای درک اینکه موتورهای جستجو چه کاری انجام می دهند ، شما باید یاد بگیرید که چگونه آن را به عنوان داده نیز مشاهده کنید.

کارشناسان SEO دقیقاً کارشناس هستند زیرا در این امر واقعاً خوب هستند ، اما اگر شما از لحاظ فنی فوق العاده نیستید ، هنوز هم می توانید درک کاملی از آنچه سئو در مورد آن است و چگونه می توانید محتوای بهینه سازی کنید ، بدست آورید.

گفته می شود ، کیفیت هنوز هم مهمتر از چند سال پیش است و هنوز هم مهم است. دلیل این امر جستجو استموتورها بیش از هر زمان دیگری بر محتوای با کیفیت تأکید می کنند.

اجازه دهید محتوای شما توسط Analytics هدایت شود

نکته مهمی که باید در هنگام جستجوی محتوا و SEO به خاطر داشته باشید این است که باید اجازه دهید داده ها استراتژی خود را هدایت کنند ، نه راه دیگر. منظور ما در اینجا این است که بهتر است محتوای جدیدی را بر اساس معیارها و تجزیه و تحلیل های قبلی ایجاد کنیم ، نه اینکه محتوای قدیمی را تهیه کرده و به امید اینکه “کار کند” ارسال شود.

اکثر مطالب موجود در آنجا به بیرون توجه نمی کنند. TIME ادعا می کند که بیش از نیمی از کاربران کمتر از ۱۵ ثانیه را در یک صفحه وب اختصاص می دهند. و طبق گفته های Jakob Neilson ، ۸۰٪ از خوانندگان در واقع فقط به مطالبی نگاه می کنند که می توانند بدون پیمایش ببینند. این بدان معنی است که عنوان ، توضیحات و پاراگرافهای مقدماتی شما برای تعامل کاربر و موتورهای جستجو کلید خواهد بود.

از آنجا که اطلاعات زیادی در آنجا وجود دارد ، بسیار مهم است که استراتژی SEO شما به وضوح با استراتژی محتوای شما هماهنگ شود تا از بهترین ارزش و دید در چندین کانال اطمینان حاصل شود. علاوه بر این ، برای اطمینان از موفقیت ، شما باید به طور مستمر بر شاخص های ترافیکی و عملکرد اصلی (KPI) نظارت داشته باشید.

مخاطبان خود را درک کنید

وقتی صحبت مخاطبان شما را خوشحال می کند ، تحلیلی تنها چیزی نیست که باید در ذهن داشته باشید: باید بدانید که با مشتریان خود چه می گذرد ، چگونه آنها فکر می کنند ، چه عاشق هستند ، چه چیزی را می خواهند. برای این منظور ، شما باید تحقیقات بازار را انجام داده و شخصیت خریدار را توسعه دهید تا به شما در بهتر شدن بخش کمک کند و مخاطبان خود را هدف قرار دهد.

وقتی اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود می دانید ، می توانید از آن برای ایجاد محتوای جذاب در چندین کانال استفاده کنید. ایده این است که شما می خواهید نه تنها استراتژی خود را بهبود ببخشید بلکه ارزیابی می کنید که چه ابزار و سایر تکنیک های خاص در زمینه صنعت و تجارت شما به خوبی کار می کنند.

البته تبدیل مهم است ، اما چه چیز دیگری را در نظر دارید؟ در انتهای محتوا ، این واقعاً درگیری است. شما چطور ترافیک سرد را جذب می کنید؟ ترافیک گرم شما کجا می رود؟ آیا فعالیتهای پرورشی شما مؤثر است؟ همه این سؤالات مربوط به جایی است که مخاطبان و موتورهای جستجو شما را در حال مشاهده ، تعامل و به طور داوری کیفیت محتوای و محصولات خود بدانند.

درباره کلمات کلیدی

استفاده موثر از کلمات کلیدی در واقع یکی از اصلی ترین مواردی است که شما هنگام پی بردن به لینک های بین محتوای خود و ارزش سئو خود ، باید درک کنید. هنگامی که شما با کیفیت بالا و محتوای ارزشمند ایجاد می کنید ، نه تنها چیزی بهتر را به مخاطبان خود ارائه می دهید ، بلکه شانس خود را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو نیز بهبود می دهید.

یک مورد که شما نمی خواهید انجام دهید اینست که محتوای شما را با کلمات کلیدی “چیزهایی” کنید تا بتوانید از سوییچ سئو استفاده کنید. اگر گوگل محتوای غیرقانونی غیرقابل ارزش پیدا کند (اما پر از کلمات کلیدی) است ، به احتمال زیاد وب سایت شما را مجازات می کنند و شما در رتبه بندی پایین می آیید. شما همچنین می خواهید از کلمات کلیدی بی ربط دور بمانید زیرا می توانند در هنگام رتبه بندی SEO از آتش سوزی جدی جلوگیری کنند.

روش مؤثرتر برای به دست آوردن یک موضع محکم SEO ، درک چگالی کلمات کلیدی مناسب و سپس قرار دادن استراتژیک کلمات در کل مقاله و سایر مطالب است. برای اطمینان از ماندگاری در رتبه بندی شما هنوز باید محتوای با کیفیتی خوانا و قابل خواندن ایجاد کنید.

از ابزارهای بازاریابی محتوا استفاده کنید

می توانید در سراسر اینترنت الگوهای بازاریابی محتوای رایگان پیدا کنید. CoSchedule طیف وسیعی از ابزارهای جذاب را برای کمک به شما در سازماندهی ، از جمله تقویم های بازاریابی ، پروژه های بازاریابی و حتی ابزارهایی برای کمک به شما در ادغام کانال های مختلف و سایر ابزارها در کنار یکدیگر ، ارائه می دهد. آنها همچنین الگوهای رسانه های اجتماعی را برای کمک به شما در مدیریت و برنامه ریزی اجتماعی خود در کانال های مختلف ارائه می دهند.

توازن بین استراتژی و کیفیت

برقرار کنید

حقیقت این است که حتی بهترین بازاریابان محتوا در خارج از کشور احتمالاً در ماندن در بالای SEO و همچنین ترکیب محتوا ، اشتراک اجتماعی و سایر عناصر مهم یک استراتژی عالی برای بازاریابی محتوا دچار مشکل خواهند شد.

بنابراین ، مهم است که دقیقاً مناطقی را که آنها با هم همپوشانی دارند بطور واضح بشناسیم تا در زمینه شرکت خاص شما ، از لحاظ درآمد و فروش قویترین شرکت را داشته باشند.