شیشه کریستالی . قیمت مناسب خرید

شیشه یکی از قدیمی ترین و جالب ترین موادی است که سال هاست توجه مردم را به خود جلب کرده است. ابتدا شیشه از زباله های آتشفشانی ساخته می شد. درک این نکته جالب است که تاریخ استفاده از شیشه دوباره به بیش از 6000 سال پیش می رسد. در این مدت صنعت شیشه ایران لاکوبل مانند صنایع خاص پیشرفت فوق العاده ای داشته است که ساخت آن را در بسیاری از کشورها از جمله ایران چند برابر کرده است. یکی از شیشه های پرطرفدار در عین حال زیبا در این صنعت شیشه طرح دار و یا شیشه کریستال می باشد. جهت اطلاعات بیشتر درباره این نوع شیشه تا انتها همراه ما باشید.

شیشه کریستال چیست؟

شیشه کریستال که علاوه بر آن به شیشه سربی نیز گفته می شود، نوعی شیشه سیلیکات است که در ترکیبات خود اکسید سرب دارد. به طور کلی شیشه هایی که بیش از 24 درصد وزن آن ها از اکسید سرب افزایش یافته است، شیشه کریستال نامیده می شود. دی اکسید سیلیکون (سیلیکا) با ترکیبات شیمیایی SiO2 یکی از عناصر انحصاری مورد استفاده در شیشه های کریستالی است. البته اکسید سدیم و اکسید پتاسیم در ترکیب شیشه های کریستالی نیز دیده می شود. شیشه کریستال به دلیل سختی کم برای تراشکاری مناسب است. به همین دلیل بسیاری از ظروف تزئینی که به عنوان ظروف کریستالی شناخته می شوند از این شیشه ها ساخته می شوند.

تفاوت شیشه کریستال با ایرانی چیست؟

شیشه های ایرانی رنگ سبز دارند و در عبارات رنگی تمایل به سبز بودن دارند و شفافیت و وضوح کمتری نسبت به شیشه های کریستالی دارند، از طرفی شیشه های کریستالی شفافیت واضح تری دارند و دارای یک هسته آبی رنگ هستند. برای تشخیص این رنگ ها می توان شیشه ها را در زیر نور خورشید قرار داد.

شیشه کریستال ترکیبی از شیشه است که در واقع کاملا شفاف است و علاوه بر هرگونه ناخالصی ندارد‌ این شیشه ها در گوشواره فروشی ها، ساخت ظروف کریستالی، جواهرات فروشی ها و غیره بیشتر به طور منظم استفاده می شوند و دو نوع شیشه شفاف به نام های اختصاری CG و Super Clear Glass با علامت اختصاری SCG طبقه بندی می شوند. شیشه های کریستال به طور منظم وارد می شوند و در کل واردات از بلژیک، به همین دلیل است که به شیشه کریستال بلژیکی معروف هستند.

ویژگی های شیشه کریستال

شیشه ‌های کریستال مجموعه‌ای از شیشه هستند که بدون هیچ گونه ناخالصی به روشی کاملاً واضح تولید می‌ شوند. به دلیل جرم اتمی بالای عنصر سرب، چگالی شیشه های سربی از انواع شیشه های خاص بیشتر است که ضریب شکست این شیشه ها را تسریع کرده است. به همین دلیل شیشه های کریستالی بسیار درخشان هستند، هرچند که بسیاری از آن ها اکنون دیگر تولید داخل نیستند و وارد می شوند. برخی از تولیدکنندگان شیشه کریستال از اکسید هایی مانند اکسید باریم یا اکسید روی به عنوان جایگزین اکسید سرب استفاده می کنند. زیرا اکسید سرب ماده ای سمی است و در نحوه تولید شیشه کریستال، مقداری باکیفیت از آن در محیط تبخیر می شود که نتایج خطرناکی برای محیط زیست دارد. به همین دلیل استفاده از اکسید سرب در کریستال در بسیاری از کشورها ممنوع شده است.

کاربرد شیشه های کریستالی

شیشه های کریستالی به دلیل داشتن ویژگی های درخشان و ظاهری کاربردهای متنوعی دارند. به طور کلی از شیشه های کریستالی می توان برای مصارف مختلفی استفاده کرد. به طوری که از این نوع شیشه در قالب های داخلی و خارجی ساختمان ها، اقامتگاه ها و فروشگاه ها استفاده زیادی می شود. شیشه کریستال علاوه بر این می تواند در نمای بیرونی سازه ها و برج ها استفاده شود.

ضخامت شیشه کریستالی

شیشه های کریستال با ضخامت های منحصر به فرد ساخته می شوند که نمونه های 10 میلی متری بیشترین استفاده را دارند. این نوع شیشه به دلیل درخشندگی بیش از حد در زیور آلات فروشی ها و مکان های مجلل مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند ضریب امنیت را افزایش دهد. به همین دلیل توصیه می شود از شیشه های نفیس کریستالی شفاف که دارای درجه خلوص و ضخامت مطلق دلپذیر هستند، برای مکان هایی که ظاهر اشیاء در آن اندازه خاص است (مثلاً در جواهرات فروشی ها) استفاده شود.

قیمت شیشه کریستال

به دلیل نوسانات بیش از حد نرخ ارز در بازار، برای شیشه کریستال هزینه ثابتی در نظر گرفته نمی شود. به همین دلیل صرفاً می توان به عوامل مؤثر در تعیین حق الزحمه شیشه اشاره کرد. شفافیت و ضخامت شیشه کریستالی از ضروری ترین عوامل تعیین کننده قیمت آن است. در واقع هر چه شیشه شفاف تر و ضخیم تر باشد، برجسته تر است و در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارد.

خرید شیشه بی رنگ

شیشه شفاف در سطوح کیفیت باورنکردنی ساخته شده است. تمرکز در تولید، استفاده از تجهیزات مدرن و … بر درجه کیفی شیشه تولید شده تأثیر می گذارند. برخی از شیشه های بی ‌کیفیت علاوه بر اینکه درجه کیفی پایینی دارند، همچنین نمی ‌توانند اشیاء موجود در آن را به طور مؤثر و واقعی به نمایش بگذارند و تم سایه سبز در آن ها به وجود می آید. باید در نظر داشته باشید که کیفیت شیشه بر درجه یک و صاف بودن آن تأثیر می گذارد، بنابراین باید در تهیه شیشه برای، پنجره و سقف خانه و دیگر مکان ها اطلاعات کافی داشته باشید. اگر قصد خرید این محصول را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت دارید پیشنهاد ما مراجعه به وب سایت https://iranlacobel.com می باشد.

یکی دیگر از مطالب سایت :
معرفی برخی تجهیزات آزمایشگاهی و کاربرد شان

ناظمی نیا

Next Post

یاپیش چسب : چسب سنگ، سرامیک و کاشی

چ اسفند 24 , 1401
چسب سنگ Stone glue عبارتی است، که اگر در جریان ساختمان سازی قرار بگیرید از محصولات صنعتی بسیار پرکاربرد برای شما خواهد بود. در فعالیت های  ساخت و ساز یک اصل تفکیک ناپذیر و یک مورد بسیار پر کاربرد به حساب می آید. همچنین چسب ها انواع متنوعی دارند و […]