رفع گرفتگی توالت فرنگی

قبل از اینکه علت های گرفتگی چاه توالت را بررسی کنیم باید به این نکته اشاره کنم که علت های گرفتگی توالت فرنگی متعدداست و برای هرعلت معمولا از روش بازکردن لوله توالت فرنگی متفاوت است، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اگر بخواهیم علت گرفتگی توالت فرنگی را بیان کنیم می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • پر شدن چاه فاضلاب : این مشکل بیشتر در منازل قدیمی رخ می دهد که فاضلاب آنها هنوز به سیستم فاضلاب شهری یا همان طرح اگو وصل نشده است، یا اینکه به هر علتی چاه آنها ریزش کرده و پرشده است که در این صورت باید با چاه بازکنی و تخلیه چاه تماس گرفته و چاه را خالی کنید وروش بازکردن لوله توالت فرنگی به صورت خاصی جوابگو نیست.
  • افتادن دستمال توالت و امثال آن داخل توالت: یکی از علت هایی که در گرفتگی توالت فرنگی تاثیر زیادی دارد همین انداختن و یا افتادن دستمال های توالت در توالت فرنگی است که هر چند میزان سفتی آنها زیاد نیست ولی می توانند راه فاضلاب را مسدود کند به این صورت که مانند فیلتر عمل کرده و باعث ایجاد توده ای بزرگ می شوند که در نهایت جلو مجرای خروجی را مسدود می کنند. که می توانید در این باره به سایت های خدمات لوله بازکنی مثل برچسب مراجعه کنید از آن درخواست لوله بازکنی کنید و یا به مقاله آموزش فنرزدن توالت فرنگی به صورت رایگان در سایت برچسب مراجعه کنید و از آن را مطالعه نمایید.
  • گرفتگی توالت فرنگی با اشیا: این دلیل بیشتر در جاهایی رخ می دهند که حمام و توالت آنها یکی است، چرا که ممکن است اشیای سختی مانند صابون یا اسباب بازی بچه ها در داخل توالت افتاده و باعث گرفتگی توالت فرنگی منزل شما شود که در ادامه روش باز کردن لوله توالت فرنگی را در این مورد توضیح خواهیم داد.
افتادن اشیاء سخت داخل توالت، از عوامل گرفتی چاه توالت فرنگی است که بیشتر در توالت هایی که در حمام ها هستند اتفاق می افتد.
  • گرفتگی با سیمان و مصالح ساختمانی: این علت گرفتگی توالت فرنگی ممکن است در خانه های تازه ساز قبل از نصب توالت فرنگی رخ دهد به این صورت که یک مقدار از سیمان و یا مصالح ساختمای دیگر داخل لوله ریخته شده و صفت شود و در نهایت باعث گرفتگی این نوع توالت ها می شود که معمولا با فنر زدن توالت فرنگی و استفاده از محلول لوله بازکنی برطرف می شود
    معمولا گرفتگی با سیمان حتی از گرفتگی توالت فرنگی با اشیا سخت تر است وهیچ محلول لوله بازکن توالت فرنگی هم روی آن کار ساز نیست.

برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با توجه به علتهایی که گفته شد راهکارها متفاوت هستند، که در ادامه به چند روش بازکردن لوله توالت فرنگی اشاره می کنیم.

راه کار های رفع گرفتگی توالت فرنگی

نا گفته نماند که توالت فرنگی به علت قیمت بالا و پیچ خم زیاد آنها و سیستم پیچیده تری که دارند برخی روشهای رفع گرفتگی توالت فرنگی مختص به خود آن است، مثل استفاده از دستگاه تراکم هوا و یا استفاده از چسب سلفون و دیگر راه های خانگی رفع گرفتگی توالت فرنگی که در ادامه به آن میپردازیم.

روش بازکردن توالت فرنگی در منزل

یک از راه های رفع گرفتگی توالت فرنگی که همه در اول به ذهنشان می رسد تماس با لوله بازکن توالت فرنگی است و برای این کار فقط کافی است به سایت های خدماتی مثل سایت برچسب مراجعه کنید تا از خدمات لوله بازکنی در سراسر تهران بهره مند شوید. برچسب می تواند نزدیکترین و ماهرترین لوله بازکن ها در نزدیکی منزلتان در تهران را به شما معرفی کند.

ولی قبل از تماس با لوله بازکنی و چاه بازکنی باید به این نکته اشاره کرد که لوله بازکنی و بازکردن توالت از جمله کارهایی است که می توان آن را در منزل با روش های خانگی انجام داد و می توانید خودتان لوله بازکن توالت فرنگی منزل خود شوید و در صورت عدم موفقیت و نتیجه گیری دست آخر با سرویس لوله بازکنی تماس بگیرید.

روش باز کردن گرفتگی توالت فرنگی در منزل، متفاوت است و شما به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید.

اگر بخواهیم این روش بازکردن لوله توالت فرنگی را درخانه بیان کنیم می توانیم به روشهای زیر اشاره کنیم.

  • استفاده از تلمبه ی دستی : این روش ساده ترین روش بازکردن لوله توالت فرنگی در منازل به شمار می رود و هنگام استفاه از این ابزار برای رفع گرفتگی توالت فرنگی مراقب باشید که کناره های تلمبه روی توالت به خوبی بچسبد و هوا از کناره های آن خارج نشود.
    برای کسب اطلاعات بیشتر برای لوله بازکنی با تملمبه دستی برای دیگر گرفتگی ها کافی است که این لینک مراجعه کنید.
  • استفاده از آب جوش و مواد شوینده: در موقعی که گرفتگی با فضولات صورت می گیرد و نیاز به لوله بازکن توالت فرنگی دارید می توانید این کار را انجام دهید تا باعث شود مواد تشکیل دهنده نرم تر شوند و گرفتگی برطرف شود.البته باید بدانید که در این مورد گرفتگی توالت فرنگی باید چند بار این روش بازکردن لوله توالت فرنگی با آب جوش را چند بار تکرار کنید تا مشکل گرفتگی توالت فرنگی به کلی برطرف شود.
  • استفاده ازمحلوله های لوله بازکنی: محلول های لوله بازکنی هم می توانند در مورد گرفتگی چاه توالت راه کار مناسبی باشند، ولی باید دقت کنید که اگر منزل شما قدیمی است از استفاده از این نوع محلول ها و یا هر نوع محلول اسیدی دیگر در آن بپرهیزید چرا که موجب سوراخ شدن و خوردگی در لوله فاضلاب می شوند، لذا از لوله بازکن توالت فرنگی که اسیدی است کمتر استفاده کنید.
  • استفاده از فنر لوله بازکنی مناسب: شما می توانید در صورتی که گرفتگی توالت فرنگی منزلتان شدید است و یا گرفتگی توالت فرنگی با اشیا پیش آمده، این نوع گرفتگی را با استفاده از فنر لوله بازکنی برطرف سازید و از این روش به عنوان یک روش کاربردی و موثر در رفع گرفتگی توالت فرنگی استفاده کنید.
میتوان از فنر لوله بازکنی به عنوان عامل موثر در باز کردن گرفتگی چاه توالت فرنگی استفاده کرد.
  • استفاده از چسب سلفون : این روش بازکردن توالت فرنگی به این صورت است که روی سنگ توالت را به طور کامل با چسب های محکم 5 سانتی متری می پوشانیم و بعد سطح بوجودآمده را فشار می دهیم تا هوا محبوس در زیر چسب، آب موجود در توالت را به پایین هل دهد و در نتیجه گرفتگی توالت فرنگی را برطرف کند.
    البته این روش رفع گرفتگی توالت فرنگی برای گرفتگی توالت فرنگی با اشیا مناسب نیست و فقط گرفتگی های جزئی را برطرف می کند لذا بهتر است بجای آن با استفاده از تلمبه دستی گرفتگی را رفع کنید.
  • استفاده از چوب لباسی مفتولی یا سیم مفتول: در این روش بازکردن لوله توالت فرنگی، چوب لباسی را باز کرده تا شبیه یک سیم مفتول یک پارچه صاف شود و بعد یک سر آن را زاویه می دهیم و شبیه قلاب می کنیم و به آن پارچه می بندیم تا به توالت آسیب نرساند و وارد توالت فرنگی کرده و مورد نظر را را برطرف می کنیم.
    در این روش تنها یک سیم مفتول می تواند به عنوان لوله بازکن توالت فرنگی عمل کند
یکی دیگر از مطالب سایت :
آکوردهای ساده گیتار - آهنگ های معروف ایرانی

توجه کنید که راه های زیادی برای برطرف کردن گرفتگی توالت فرنگی درسایت های لوله بازکنی وجود دارند ولی شما از مطمئن ترین راه برای برطرف کردن این گرفتگی استفاده نمایید و از به کار بردن راه های غیر معقول و نامتعارف بپرهزید که ممکن است به زیر ساختهای منزل شما آسیب برسانند و خسارت مالی زیای را متحمل شوید.

حتما قبل از اینکه اقدام به کاری برای رفع گرفتگی توالت فرنگی کنید، حتما توجه کنید که با استفاده از چه وسایلی می توانید کار را به صورت سریعتر انجام دهید، و در استفاه از روش بازکردن لوله توالت فنرگی در منزل اصلا شتاب زده عمل نکنید چرا که در برخی موارد حتی ممکن است به خودتان آسیب برسانید.

جمع بندی:

چه عواملی باعث گرفتگی توالت فرنگی می شوند؟

عواملی مثل افتادن دستمال توالت یا اشیاء سخت به داخل چاه، درست کار نکردن سیفون و….

چگونه گرفتگی توالت فرنگی منزلمان را بدون کثیف کاری برطرف کنیم؟

مطمئن ترین راه، تماس با لوله بازکن های متخصص و با تجربه برچسب می باشد. این افراد کار خود را با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام داده و در پایان کار، محل را تمیز و بدون ذره ای کثیفی به شما تحویل خواهند داد.

آیا افراد لوله بازکن برچسب موبایل، جواهرت و… را هم می توانند از چاه توالت فرنگی بیرون بکشند؟

بله؛ تیم لوله بازکنی مجرب و متخصص برچسب با دانش و مهارت کافی در زمینه کار با ابزار و تجهیزات پیشرفته و مخصوص این کار، قادر به بیرون آوردن اجسام و اشیاء شما از انواع لوله های فاضلاب می باشند.

 

رفع گرفتگی توالت فرنگی

 

ناظمی نیا

Next Post

فروش قطعات اورجینال انواع تلویزیون و ارسال به سراسر ایران

ی اردیبهشت 4 , 1401
اگر در این صفحه حضور دارید یعنی احتمالا برای تلویزیون شما مشکلاتی پیش آمده است یا تعمیرکار تلویزیون هستید. در بعضی موارد که با خرابی تلویزیون مواجه هستیم، امکان تعمیر قطعه وجود ندارد و لازم است که قطعه تعویض شود. در چنین مواقعی باید از قطعات اورجینال تلویزیون استفاده شود […]