راهکارهای صحیح خوردن شکلات که مانع از افزایش وزن شما خواهند شد

حفظ اندام خصوصا در میان خانوما دلیل می شه که سالیان طولانی، خود رو از خوردن خیلی از خوراکیای خوشمزه محروم کنن. وقتی که پای شکلات به میان میاد، این روند دشواریای بیشتری رو داره چون که تقریبا نمیشه کسی رو یافت که به خوردن شکلات علاقه نداشته باشه.

اگه شمام در گروه افراد علاقمند به شکلات هستین، پژوهشای علمی گذشته خبر بسیار خوبی واسه تون داره.
هموطنان مسیحی مون هم که در طول هفته گذشته و به مناسبت روز «عید پاک» بیشتر از همیشه شکلات میل کردن خیلی نگران نباشن چون که از این به بعد و با خوندن این مطلب می تونن با عذاب وجدان کمتری شکلات بخورن چون که از این پس می تونن بدون اضافه شدن وزن از این خوردنی خوشمزه لذت بیشتری ببرن.

یکی از محققان تغذیه و سلامت دانشگاه «شفیلد هالام» به نام «ترِوِر سیمپر»، با تحقیق گذشته خود در مورد شکلات به شهرتی جهانی رسیده.

ایشون عقیده داره که پس از خوردن شکلات کمی جنب و جوش مثل یه پیاده روی ساده می تونه تعادل قند خون رو در شما حفظ کنه.
این تحقیق می تونه خبر خوبی واسه مصرف شکلات در تعطیلات آخر هفته و یا اعیاد و مهمانیای خاص باشه.

ترور توضیح میده: “بهتره به جای اینکه دائم نگران سلامتی خود باشیم، از خوردن شکلات لذت برده و تنها بدونیم که چیجوری و با چه راهکارهایی این لذت رو واسه خود به وجود بیاریم.” ایشون با اشاره به آخرین تحقیق خود در این باره به سه گروهی اشاره میکنه که در این تحقیق علمی شرکت کردن.

دکتر سیمپر در مورد جزئیات این تحقیق اینجور میگه:

“گروه اول، نوشیدنی رو میل کردن که فقط با شکر، شیرین شده بود. گروه دوم، همون نوشیدنی رو نوشیدن اما بعد از اون پیاده روی کردن و گروه سوم هم همون نوشیدنی با همون اندازه کالری رو به این نتیجه رسیدن کردن اما اون نوشیدنی، شامل مخلوطی از پروتئین با چربی و شکر کمتر بود.”

یکی دیگر از مطالب سایت :
سرگذشت کیم جونگ اون؛ رهبر کره شمالی تا به امروز چه مسیری را طی کرده است

“وقتی که قند خون این افراد پس از گذشت دو ساعت از مصرف اون نوشیدنی اندازه گیری شد، گروه های دوم و سوم، افزایش قند خون کمتری رو تجربه کردن.”

ایشون اضافه می کنه: “این می تونه نشون دهنده اون باشه که کمی فعالیت بعد از خوردن خوراکیایی که به غیر دارا بودن قند، مخلوطی از پروتئین و چربی هستن، می تونن در حفظ قند خون، به درد بخور باشن.”

پس اگه در روزا و اعیاد خاص شکلات میل کردین نگران بالا رفتن قند خون تون نباشین چون که می تونین با کمی پیاده روی بهاری اونو تحتِ کنترل داشته باشین.

هم اینکه این پژوهشگر اقرار می داره از اونجایی که بعضی از اعیاد همیشگی نیستن و تنها یه بار در سال تکرار می شن، خوردن شکلات، نمی تونه در روند سلامت شما تغییر فراونی رو به دنبال داشته باشه.

به نظر می رسه این پژوهشگر خوش بین نه فقط واسه مسیحیان جهان و واسه شکلاتای تخم مرغی شکل عید پاک اونا، بلکه واسه تموم مردم ادیان دیگه هم این خبر خوب رو واسه لذت بردن بیشتر از زندگی به منتشر کردن رسانیده باشه.

پس از این به بعد، حتی اگه نگران اضافه شدن وزن تون هستین، با در نظر گرفتن پیشنهادای محقق نامبرده، از خوردن شکلات، لذت بیشتری ببرین.

ناظمی نیا

Next Post

اولین نرم افزار حسابرسی جامع و کاربردی

د تیر 21 , 1400
در عصر حاضر شاهد این هستیم که برنامه های مالی و حسابداری در کارخانه های تولیدی و شرکت ها بسیار پیچیده تر از گذشته در حال گسترش است و به تبع آن رسیدگی و حسابرسی فعالیت های مالی این مراکز، نیز امری سخت و زمان بر خواهد بود. بدین منظور […]