با شیرینی‌های سنتی شیراز و کاشان آشنا شوید

هر کدوم از شهرهای کشورمون غذاها و شیرینی‌های محلی مخصوصی دارن. امتحان کردن خوردنی‌های خوشمزه و محلی شهرهای جور واجور یکی از بخش‌های لذت‌بخش سفره. در این مطلب شیرینی‌های سنتی شهرهای توریستی شیراز و کاشون رو معرفی کرده‌ایم. با اسنپ‌تریپ همراه باشین.

شیراز

شیراز شیرینی‌های محلی مختلفی داره که طعم بی‌نظیرشون به تنهایی می‌تونه دلیل سفر به این شهر قشنگتر باشه. یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین شیرینی‌های سنتی شیراز، مسقطیه. مسقطی در اصل یه نوع شیرینی عربیه که دو قرن قبل از مسقط، پایتخت کشور عمان، به ایران وارد شده و امروزه سوغات خیلی از شهرهای کشورمون مثل شیراز، سیرجان، لار، گراش و بندرعباسه. مواد اولیه مسقطی شامل نشاسته، روغن، شکر، زعفران، هل و گلابه و از شکلای جور واجور مغز پسته و بادام واسه تزئین اون استفاده می‌شه.

یوخه یکی دیگه از شیرینی‌های محلی شیرازه که با نام محلی کاک شناخته می‌شه. البته کاک در شهر کرمانشاه هم پخته می‌شه و سوغات این شهر هم هست.
روش درست کردن کاک شیرازی و کرمانشاهی بسیار مثل س اما فرق‌های جزئی هم داره.
یوخه از لایه‌های بسیار نازکی از خمیر تشکیل شده و با آرد گندم، شکر یا آرد قند، تخم مرغ، دارچین، روغن، هل، آب، پودر پسته و خلال بادام درست می‌شه.

واسه رزرو هتل در شیراز و کم کردن هزینه‌های سفر به این شهر، به صفحه هتل‌های تخفیف‌دار شیراز برید.

کاشون

با اینکه کاشون بیشتر به خاطر گلاب و عرقیاتش مشهوره اما شیرینی‌های خوشمزه کاشانی‌ها هم طرفداران بسیاری داره.
یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب ترین شیرینی‌های کاشون، شیرینی حاجی بادومیه. مواد اصلی این شیرینی پودر بادام و پودر قنده. به دلیل به کار گیری بادام در جفت و جور این شیرینی، حاجی بادومی بسیار مقوی و مغذیه.

یکی دیگر از مطالب سایت :
۱۶ حقیقت درباره آلودگی محیط زیست که احتمالا تا کنون از آن ها اطلاعی نداشته اید

یکی دیگه از سوغاتی‌های خوشمزه کاشون، کلوچه س. کلوچه‌های کاشون طعم خاصی دارن و از آرد سبوس دار گندم، شکر،روغن نباتی یا حیوونی، هل، زعفران و مغز پسته جفت و جور می‌شن. کاشانی‌ها رسم دارن در دید و بازدیدهای عید نوروز با کلوچه و پشمک از مهمانان‌شون پذیرایی ‌کنن. پشمک‌های کاشون هم یکی از سوغاتی‌های محبوب این شهر هستن.

از همه این‌ها که بگذریم، خیلی‌ها باور دارن خوشمزه‌ترین شیرینی کاشون باقلوا هستش.
باقلوا در اصل یه نوع شیرینی ترکیه که وارد ایران شده و در شهرهای جور واجور ایران، مثل تبریز قزوین یزد و کاشون، به سبک‌های متفاوت جفت و جور می‌شه.

باقلوای کاشون یکی از خوشمزه‌ترین شکلای جور واجور باقلوا هستش که از آرد ، تخم مرغ روغن حیوونی، شیر، هل، گلاب، شکر و شکلای جور واجور مغز جفت و جور می‌شه. باقلوای کاشون نسبت به باقلواهای شهرهای دیگه تنوع بیشتری داره.
باقلوای کاشون در دو نوع دو رنگ و پنج مغز جفت و جور می‌شه. در باقلوای دو رنگ از پسته و نارگیل استفاده می‌شه. باقلوای پنج مغز که محبوب‌تره شامل پنج نوع مغز جور واجور یعنی مغز گردو، بادام، فندق، پسته و بادام هندیه. باقلوای پنج مغز به دلیل داشتن چند نوع مغز جور واجور بسیار مقویه.

اگه قصد سفر به کاشون رو دارین قبل از سفر به صفحه  رزرو هتل در کاشون با تخفیف مراجعه کنین.

ناظمی نیا

Next Post

اولین نرم افزار حسابرسی جامع و کاربردی

د تیر 21 , 1400
در عصر حاضر شاهد این هستیم که برنامه های مالی و حسابداری در کارخانه های تولیدی و شرکت ها بسیار پیچیده تر از گذشته در حال گسترش است و به تبع آن رسیدگی و حسابرسی فعالیت های مالی این مراکز، نیز امری سخت و زمان بر خواهد بود. بدین منظور […]