۵ دلیل برای آنکه پراگ را در لیست مسافرت خود قرار دهید

هر کدوم از ما واسه انتخاب مقصد گردشگری خود معیارای متفاوتی داریم؛ بعضی هامون عاشق شهرهایی با مکانای باستانی هستیم و بعضی هامون هم خوردنیای هیجان انگیز و تفریحات جور واجور رو ملاک قرار می دیم. این وسط اما هستن شهرهایی که می تونن واسه هر سلیقه ای مقصدی جذاب به حساب روند. پراگ، یکی از همون شهرهای جادوییست.

سفر به پراگ، عشق در نگاه اول رو براتون معنی می کنه.
همون چند قدم اول روی سنگ فرشای جادویی زادگاه کافکا، کافیه تا عاشق این شهر دوست داشتنی شید. پراگ با معماری خیره کننده و مردمی صمیمی، شهریه واسه تموم سلیقه ها.

پایتخت کشور چک، لحظه هایی فراموش نشدنی رو در خود جای داده؛ از تحیر در موزه ها گرفته تا خنده در کافه هایی مثل هیچ جا. دور از انصاف نیس اگه بگیم دیدن پراگ، معادله با دیدن کل اروپا تو یه جا.

اگه قصد سفر دارین و هنوز از انتخاب این شهر رؤیایی به عنوان مقصد خود مطمئن نیستین، در ادامه با ما همراه باشین.

معماری

قدمت پراگ به قرن ششم میلادی برمیگرده، پس عجیب نیس اگه این شهر پر باشه از ساختمانایی که با معماری استادانه خود، شما رو به تشویق وادارند. کلیساهایی با سبک معماری رومی وار، یا پلایی استثنائی بر فراز رودخانه ویتاوا، چشما رو مبهوت خود می کنن و گذری میزنن به تاریخ اروپا.

میدون شهر قدیم – پراگ

محله Old Town در پراگ، پره از ساختمانایی دیدنی و تاریخی. اگه به پراگ سفر کردین حتما چند ساعتی رو به این محله اختصاص بدین و تاریخ رو از نزدیک لمس کنین.

یکی از جذاب ترین مکانایی که باید به سراغ اون برید، قلعه پراگه. این قلعه بزرگترین قلعه تاریخیه که در کتاب گینس به ثبت رسیده. قلعه پراگ در واقع مجموعه ایه سحرانگیز از کلیساها، کاخا و باغایی که هر یک مربوط مقطعی خاص در تاریخ می شن.

 

میدون Old Town

 

پراگ هم اینکه ساعتی بسیار معروف رو هم در دل خود جای داده. ساعت نجومی پراگ، اثری مربوط به سال ۱۴۱۰ میلادیه. در دور و بر ساعت ۴ مجسمه قرار داد که هر کدوم از اونا نشون دهنده چهار موضوع غرور، خساست، مرگ و خوش گذرونیه. این ۴ مورد در واقع موضوعاتی هستن که مردمون وقت، از اونا روی گردان بودن.

موسیقی

پراگ یکی از ایده آل ترین گزینه ها واسه لذت بردن از موسیقیه. طرفدار هر ژانر موزیکی که باشین، پراگ واسه شما گزینه های جذابی داره.
Rudolfinum نام ساختمانی با شکوه در پراگهه که در سال ۱۸۸۵ راه اندازی شده و از اون زمان میزبان ارکستر سمفونیک پراگه.

اگه هم به ژانرهایی غیر از موسیقی سنتی علاقه دارین، یکی از گزینه های محبوب توریستا مجموعه Karlovy Lazneه که اونم ساختمانش به قرن چهاردهم میلادی برمیگرده و در دل خود ۵ طبقه رو جای داده که در هر طبقه ژانر متفاوتی از موسیقی پخش می شه.

علاوه بر اینا در تابستون فستیوالای موسیقی زیادی در پراگ برگزار می شه که پارکا و باغای این شهر، میزبان اون هستن و مطمئنا حضور در اونا دقایق فراموش نشدنیی رو واسه شما رقم میزنه.

پراگ در زمستون

کافه ها

کافه های مدرن رو در هر کجا میشه پیدا کرد، اما اگه می خواین تجربه نوشیدن قهوه تو یه کافه سنتی رو داشته باشین، پراگ بهترین گزینه ها رو براتون داره.
مهم نیس به دنبال جایی دنج باشین یا یه کافه پر هیاهو، گوشه و کنار خیابونای پراگ پر هستن از گزینه های بسیاری که هر کدوم از اونا شما رو به وجد میارن.

شهر زیبای پراگ

یکی از هیجان انگیزترین کافه های پراگ، Louvre اسمشه. این کافه در سال ۱۹۰۲ راه اندازی شده و در طول فعالیتش میزبان چهره های سرشناسی مثل فرانس کافکا و آلبریت انیشتین بوده.
کافه Karlin هم یکی دیگه از کافه های معروف پراگه که با نانوایی داخل خودش، شیرینیای داغ و خوشمزه ای رو واسه شما تدارک می بینه.

یکی دیگر از مطالب سایت :
کشتی گردی نوروزی در مسیر «بندرعباس»، «شارجه»، «چابهار»، «مسقط» و «دوبی»

 

تفریحات

 

در کنار تموم ساختمانای تاریخی و موزه ها، پراگ اونقدر امکانات تفریحی داره که مطمئنا در انتهای سفر آرزو می کنین که کاش چند روز دیگه فرصت داشتین از این شهر عالی لذت ببرین.

پل چارلز – پراگ

پراگ باغ وحشی ۵۸ هکتاری داره که ۷۱۰ نوع حیوان رو در درون خود جای داده و یکی از بزرگترین و زیباترین باغ وحشای دنیا هستش.
اگه با خونواده سفر می کنین، بازدید از این باغ وحش و البته موزه اسباب بازی پراگ می تونه انتخاب لذت بخشی واسه شما باشه. موزه اسباب بازی پراگ در دل خود اسباب بازیایی تاریخی رو جای داده و کلکسیون بزرگی از عروسکای باربی رو به معرض نمایش میذاره.

در پراگ هم اینکه تورای مختلفی هم فعالیت می کنن، مثلا شما می تونین واسه آشنایی با فرهنگ مردم بیشتر این شهر، به تور مخصوصی ملحق شید و مهمانی و شامی به سبک مردم چک رو تجربه کنین.

هزینه ها

هر چقدر هم که یه مقصد واسه سفر جذاب باشه، باید هزینه های رسیدن به اون روش زوم بشه و چه بسا شهرهای جذابی که به خاطر گران بودن از فهرست سفر خیلی از ما خط می خورن.

حالا خوبیش اینه پراگ در کنار تموم زیبایی هاش، از دید قیمتی هم می تونه گزینه ای به صرفه جهت سفر لقب بگیره.
کشور چک با اینکه عضو اتحادیه اروپا هستش و ورود به اون نیاز به ویزای شنگن داره، اما واحد پولی یورو رو واسه خود انتخاب نکرده و ارز عادی اون کرون نامیده می شه.

همین موضوع دلیل شده تا به خصوص واسه ما ایرانیان که اختلاف ارزی زیادی با یورو داریم، پراگ گزینه ای وسوسه کننده باشه. هر ۱ یورو برابر ۲۶ کرونه و شما اگه بخواین تو یه رستوران متوسط پراگ غذا بخورین باید هزینه ای برابر با ۱۲۰ کرون یا ۲۵ هزار تومن رو پرداخت کنین. واسه اینکه فرق پراگ با بقیه شهرهای اروپایی رو فهمیده باشین، باید بگیم وعده غذایی مشابه در شهری مثل پاریس واسه شما ۱۴ یورو یا ۶۴ هزار تومن هزینه در بر داره.

سفر به پراگ

اگه بعد از تموم این مواردی که مطرح کردیم، شمام مثل ما واسه سفر به پراگ هیجان زده هستین، بد نیس در مورد چگونگی پرواز به این شهر هم اطلاعاتی رو داشته باشین.

واسه رسیدن به پراگ هواپیمایی قطر می تونه یکی از راحت ترین انتخابا باشه. بسته به زمان سفر قیمت بلیط شما متفاوت میشه، اما در ارزون ترین حالت می تونین بلیطی با قیمتی حدود ۲ میلیون تومن (اکونومی کلاس) رو جفت و جور کرده و با هواپیما ایرباس A350-900 سفری راحت رو به پراگ تجربه کنین.

واسه بررسی قیمت‌های این پرواز می‌تونید از این نشانی کمک بگیرین.

هم اینکه واسه کسب آگاهی بیشتر در مورد پروازهای هواپیمایی قطر می‌تونید به مطالب زیر مراجعه کنین:

پرواز با بلیط درجه یه و گرون هواپیمایی قطر چه حال و هوایی داره؟

اولین پرواز بدون توقف هواپیمایی قطر در فرودگاه بین‌المللی پنانگ مالزی به زمین نشست

فرود اولین ایرباس ۳۵۰ و بوئینگ ۷۸۷ در ایران با هواپیمایی قطر

ناظمی نیا

Next Post

اولین نرم افزار حسابرسی جامع و کاربردی

د تیر 21 , 1400
در عصر حاضر شاهد این هستیم که برنامه های مالی و حسابداری در کارخانه های تولیدی و شرکت ها بسیار پیچیده تر از گذشته در حال گسترش است و به تبع آن رسیدگی و حسابرسی فعالیت های مالی این مراکز، نیز امری سخت و زمان بر خواهد بود. بدین منظور […]