۱۲ رفتاری که مصداق بارز بدرفتاری اجتماعی هستند

تا الان به این فکر کرده‌اید که رفتار یه نفر چقدر بد می‌تونه باشه؟ خیلی از مردم همه تلاش خود رو می‌کنن تا به با ادب‌ترین شکل ممکن رفتار کنن، اما واسه تعدادی دیگه انگار این موضوع خیلی هم مهم نیس.
بخاطر این، تاثیر بدی روی کسایی می‌گذارن که انگار با اونا در رابطه هستن.

البته بعضی وقتا پیش میاد که شخص به رفتار بد خودش واقف نیس.
بخاطر این، بهتره در این مورد بیشتر بدونیم و مهمترین عکس العمل‌های بد آدم‌ها در موقعیت‌های جور واجور زندگی رو بشناسیم. همراهمون باشین.

گستاخی آشکارا

سوالاتی که به شما مربوط نمی‌شه رو از بقیه نپرسید. اگه کسی واسه شما کاری می‌کنه، از ایشون تشکر کنین و مراتب احترام خود رو به اون نشون بدین. این کارا خیلی هم آسونه!

با موبایل صحبت کردن تو یه مکان عمومی

شک نداشته باشین که بقیه به شنیدن مکالمات تلفنی شما هیچ علاقه‌ای ندارن. پس، دفعه بعدی که خواستین با تلفن صحبت کنین، حتما توجه کنین که کجا هستین. قرارهای کاری، صحبت‌های عاشقانه، دعوا یا … دیگه رو در گوشه‌ای خلوت انجام بدین تا واسه بقیه مزاحمتی ایجاد نکنین.

حضور زیادتر از اندازه در رسانه‌های اجتماعی

بعضی وقتا بعضی از آدم‌ها به اندازه ای در همه شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی هستن که آدم خیال می‌کنه کار دیگری در زندگی ندارن و همیشه موبایل به دست در حال تایپ و تکست دادن هستن! واسه اینکه تصویر بدی از خود تو ذهن دوستان و آشنایان نسازید، پیشنهاد می‌کنیم چند ساعتی در روز واسه خود محدودیت قایل شید و به زندگی عادی در زندگی واقعی بپردازید. مخصوصا وقتی که پیش فرد یا افراد دیگری هستین، به جای پیام دادن به مخاطب مجازی، از حضور فردی که در کنارش هستین، لذت ببرین.

ایستادن در مقابل باجه بانکی یا عابربانک

وقتی فردی در مقابل شما در حال انجام تراکنش‌های مالیه، بهتر اینه که از اون فاصله بگیرین. همه آدم‌ها به فضای شخصی نیاز دارن و شما نباید نقش مزاحم واسه بقیه داشته باشین.

لباس ناجور پوشیدن

همیشه متناسب با فضایی که در اون حضور دارین، لباس بپوشید. همون‌طور که لباسی که واسه محل کار می‌پوشید، مناسب مهمانی نیس.
لباس‌های شب هم واسه دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی مناسب نیستن.

با لباس راحتی از خونه بیرون نرید. در مراسم‌های رسمی تلاش کنین همیشه لباس رسمی بپوشید و از شلوار جین و کتانی دوری کنین.

نامهربان بودن با ضعیف‌ها

وقتی فردی رو با ویلچر در مقابل پله می‌ببینن، از اون سوال کنین که به کمک شما نیاز داره یا خیر. این کار فقط چند دقیقه وقت شما رو می‌گیرد اما عوضش به یه انسانی که نیازمند کمک شما بوده، کمک رسونده‌اید. همیشه حواستون باشه که در محل پارک معمولین یا محل عبور اونا ماشین خود رو پارک نکنین.

یکی دیگر از مطالب سایت :
«گرت بیل» به دلیل مشکلات خانوادگی مربوط به قاچاق مواد مخدر، عروسی‌اش را لغو کرد
احترام نگذاشتن به افراد سن بالا

همیشه و در هر شرایطی مراتب احترام خود رو به افراد پیر و سن بالا نشون بدین. این احترام می‌تونه شامل حال والدین شمام بشه. اگه از بستگانتان کسی رو در خونه سالمندان دارین، شاید بد نباشه بعضی وقتا به اونا سر بزنین و با دادن چند ساعت از وقت خود، دلیل خوشحالی اونا باشین.

نبود مقابله با بی‌ادبی کردن کودکان

شاید شمام با والدینی مواجه شده‌اید که به فرزندان خود اجازه میدن در مکان‌های عمومی یا جمع‌های خانوادگی هر کاری دوست دارن بکنن و براشون هم مهم نیس که بقیه اذیت می‌شن یا خیر!

اگه دوست ندارین جزو کسایی دسته‌بندی شید که واسه بقیه احترامی قایل نیستن، پیشنهاد می‌کنیم در مکان‌های عمومی مراقب رفتار فرزندان خود باشین. وقتی کودک رو درست تربیت کنین، نه فقط در کودکی، بلکه در بزرگسالی هم نتیجه خوب اونو می بینین. یعنی وقتی از همون کودکی به بچتون می‌آموزید که واسه بقیه، فضای شخصی و شخصیتشون احترام و ارزش قایل باشه، در واقع هم جهت با ساخت جامعه‌ای بهتر تلاش می‌کنین. جامعه‌ای که هممون نیازمند اون هستیم.

 

تشکر نکردن

 

وقتی هدیه دریافت می‌کنین، وقتی مهمون می‌شید، وقتی کسی کاری واسه شما انجام می‌دهد، بی خیال نسبت به موضوع از کنار اون رد نشید. کوچیک‌ترین کاری که می‌تونید انجام بدین، تشکر کردنه. بعد از هر مهمانی، با نوشتن یه پیام تشکر از صاحب‌خونه تشکر کنین. همین کارای ساده که هیچ وقت و هزینه‌ای ندارن، می‌تونن دنیایی قشنگ تر واسه هممون بسازن.

گستاخانه حرف زدن در جمع

بعضی از مردم تصور می‌کنن اگه از کلمات رکیک در صحبت‌های خود استفاده کنن، بانمک و باحال به‌نظر می رسن. اما شک نداشته باشین که این کار نه فقط باحال نیس که وجهه بسیار بیریخت و بدی از شما تو ذهن مخاطبین می‌سازه. واقعا چه لزومی داره که از کلمه‌های ناجور – به‌خاص – در مقابل کودکان استفاده کنین؟ اگه دوست ندارین مردم شما رو فردی بددهن و غیرقابل اعتماد تصور کنن، پیشنهاد می‌کنیم روی ادبیات گفتاری خود بیشتر تمرین کنین.

ناظمی نیا

Next Post

افزایش شمار متقاضیان تحصیل در دوره دکتری دانشگاه آزاد

د تیر 21 , 1400
شمار خواهندگان تحصیل در دوره دکتری دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن هزینه بالای تحصیل دکتری در بیرون مرز کشور به دلیل نوسانات شدید ارزی در نیمه اول سال ۹۷، رو به افزایش بوده و این دلیل شده که دانشگاه آزاد امروزه بیشتر از ۵۲ هزار دانشجوی دکتری داشته باشه. […]