مجازی سازی دسکتاپ (VDI)

زیرساخت دسکتاپ مجازی یا VDI نوعی مجازی سازی دسکتاپ است که میزبان چندین میزکار مجازی روی سروری است که می توانند از راه دور از هر دستگاه یا مکانی به آن متصل شوند.

این دسکتاپ مجازی به جای سخت افزاری که کاربر از آن متصل می شود ، تمام پردازش روی سرور خود را انجام می دهد. این فرصت فوق العاده ای برای پس انداز در رابطه با مدیریت دسکتاپ ارائه می دهد.

مزایای دسکتاپ مجازی

این فناوری را می توان با استفاده از تین کلاینت ها ، رایانه لوحی ، لپ تاپ یا دسکتاپ از هر مکانی که اتصال اینترنت پایدار دارد استفاده کرد.

VDI برای ارائه بهترین سیستم به مدیران سیستم و کاربران نهایی از هر دو جهان ایجاد شده است:

قابلیت میزبانی و مدیریت همه دسکتاپ های خود را در یک مکان

امکان تجربه کامل دسکتاپ خود در هر نقطه با اتصال به اینترنت.

راه حل های زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI):

هزینه های سخت افزاری هر کاربر را به میزان قابل توجهی کاهش دهید

صرفه جویی در هزینه ها از طریق کاهش هزینه های انرژی

مدیریت ایمن داده ها و برنامه ها را فعال می کند

هزینه های مدیریت فناوری اطلاعات را کاهش می دهد

کارایی مجازی سازی دسکتاپ

به طور معمول ، اکثر منابع دسکتاپ در هر زمان استفاده نشده باقی می مانند. مجازی سازی دسکتاپ که یکی از انواع مجازی سازی است به شما امکان می دهد محیط کار و همه برنامه های کاربردی خود را از رایانه دسکتاپ خود جدا کرده و بر روی سرور اختصاصی از راه دور که به طور موثر از تمام منابع موجود استفاده می کند ، جدا کنید. این امر نیازی به سرمایه گذاری در سخت افزارهای قدرتمند رایانه ای به روز و همچنین هزینه مربوطه را از بین می برد.

 

تمام فرآیندهای محاسباتی در سطح سرور انجام می شود که توسط کاربر دیده نمی شود ، اما به آنها اجازه می دهد تا به همه فایل ها و برنامه های ضروری خود در هر اتصال از هر دستگاه ، از جمله تلفن های هوشمند دسترسی داشته باشند.

چگونه رایانه های دسکتاپ مجازی برای شرکت ها مفید است

راه حل های مجازی سازی دسکتاپ به شرکت ها کمک می کند تا هزینه کل مالکیت خود را کاهش دهند ، چابکی و تداوم کسب و کار را افزایش دهند ، دسترسی را از هر کجا امکان پذیر کرده و امنیت و انطباق را بهبود بخشد.

یکی دیگر از مطالب سایت :
تشخیص سوراخ در قلب نوزادان

این راه حل ها مجموعه ای کاملاً جدید از راه حل ها را باز می کنند و به این ترتیب شرکت ها را قادر می سازد تا فناوری هایی را انتخاب کنند که بهترین چالش های فناوری منحصر به فرد خود را برطرف کرده و در عین حال از سرمایه گذاری های فناوری اطلاعات موجود خود نیز محافظت کنند.

VDI راه حل کاملی برای طیف گسترده ای از محیط های کاری اعم از استفاده داخلی روزانه تا کاربران تلفن همراه در سراسر کشور است.

با متمرکز نگه داشتن همه داده ها ، سرمایه گذاری در امنیت و حفاظت از جبهه دیجیتال شرکت شما بسیار آسان تر می شود. یکپارچگی تمام داده ها و نمایه های کاربر در برابر منابع خارجی محافظت شده و ایمن می ماند ، که به طور مرکزی در مرکز داده مدیریت می شود.

 

تین کلاینت چیست؟

کلاینت های نازک ، که معمولاً در کنار راه حل های مجازی سازی دسکتاپ هستند ، رایانه های ساده و ارزان هستند که در درجه اول برای اتصال به شبکه طراحی شده اند. آنها ممکن است فاقد فضای ذخیره سازی هارد دیسک ، RAM یا حتی قدرت پردازشی باشند.

تغییر به دسکتاپ مجازی

استفاده از راه حل دسکتاپ مجازی به شرکت شما اجازه می دهد تا در بازار در حال تغییر ، انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد. انتقال به رایانه های دسکتاپ مجازی اجازه می دهد تا تغییرات لازم به صورت کارآمدتر و حرفه ای تر پیاده سازی شوند.

 

آزمایش صحیح نیز می تواند بدون نیاز به ایجاد مزاحمت برای کاربر نهایی انجام شود. اگر به شخص ثالث اجازه دهید امنیت و زیرساخت های شما را کنترل کند ، انتقال محیط دسکتاپ به ابر اجازه می دهد تا نقاط ضعف کمتری داشته باشید.

ناظمی نیا

Next Post

اکسپت مقاله علمی پژوهشی

چ شهریور 17 , 1400
مقالات علمی پژوهشی یا همان پژوهشنامه به مقاله ای گفته می شود که بر پایه پژوهش های توصیفی یا آزمایشی انجام گیرد. به بیانی روشن تر به پژوهش هایی که نتایج آنها به کاربردها، روشها و مفاهیم و مشاهدات جدید در زمینه علمی با هدف پیشبرد مرزهای علمی و فن […]