بنیانگذار Eden Block می‌گوید: «DeFi از افراد محافظت نمی‌کند، بلکه از سیستم محافظت می‌کند.

BeinCrypto با لیور مسیکا، موسس صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر Eden Block صحبت کرد. او در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، تبلیغات فعلی آن و مسئولیت در آزادی مالی.

شکی نیست که DeFi در حال رونق است. این به لطف سرمایه‌ای است که به پروژه‌های مختلف سرازیر می‌شود.

مسیکا بنیانگذار یکی از این VCها است. این پروژه ها را در مراحل اولیه اولیه، بذر و سری یک ماشین مالی می کند.

 

“من بیشتر عمرم را به عنوان سرمایه گذار گذراندم. حدود پنج سال پیش، من شیفته بلوک چین شدم. در خلاصه داستان، ما Eden Block را شروع کردیم،” او توضیح می دهد.

«ما واقعاً روی تیم‌های مالی که بیش از حد واجد شرایط و بودجه کافی در این فضا قرار گرفته‌ایم. ما در حال ایجاد یک روش بسیار جالب بودیم که بر روی بلوک چین و نوآوری رمزنگاری در مراحل اولیه تمرکز دارد.»

بررسی پروژه زیرساخت

مسیکا به عنوان بخشی از کار خود توضیح می دهد که آنها با سرمایه گذاری در پروژه های بسیار فنی شروع کردند. این پایه و ساخت هدف آنها برای کمک به وب 3 را گذاشته است جهان غیرمتمرکز از ابتدا به بالا.

«آنچه واقعاً جالب است این است که ما همیشه در درجه اول زیرساخت‌هایم بوده‌ایم. ما همیشه دانش‌آموزان بسیار مفیدی بوده‌ایم که برای ساختن یک دنیای غیرمتمرکز واقعاً چه باید کرد. چیزی که من از ابتدا در مورد بلوک چین ها، در مورد کریپتو خیلی دوست داشتم، این واقعیت است که این ویژگی از هر چیز دیگری بالاتر است. عدم تمرکز همیشه وجود داشته باشد. تمرکززدایی، به عنوان یک ویژگی، شما را قادر می سازد تا وب 3 بسازید، به شما امکان می دهد از بین ببرید و اصطکاک را کاهش دهید.

«حتی سعی کردم این را بگویم که این یک جنبش فرهنگی است. این چیزی است که ما به عنوان یک جامعه آن را درک می کنم و می خواهم به آن درست برسیم. از 3000 سال پیش تا به امروز، ما به طرق مختلف در جستجوی ایم تا به برسیزدایی برسیم. بنابراین برای ما چیزی که تغییر کرده است فقط برنامه‌هایی است که توسط این ویژگی با تمرکز بر روی آنها فعال می‌شوند.»

پلی سیستم ارزش DeFi

مسیکا این ایده را می‌دهد که انسان‌ها در طول سال‌ها به سمت این نوع توسعه‌دهی کار کرده‌اند. او فضای DeFi را به عنوان «غ وحشی»، معمولاً نامیده می شود می بیند. با این، او معتقد است که هنوز به سیستم های ارزشی اساسی که جوامع بر اساس آن ساخته شده اند، صادق است.

“من پیوندهای زیادی بین دنیای واقعی، آنچه من دنیای واقعی می نامم، و وب 3 می بینم. طول دهه ها و چیزی که امروز همه ما را می فهمیم.»

با این حال، با توجه به اینکه سایرینها وب 2 را به شکل مخفی آن کنترل می‌کنند، می‌بینند که چگونه مردم تصدیق می‌کنند که رویایزدایی نمی‌شود.

“من فکر می‌کنم که حتی بدون ایده‌زدایی، بدون مفهوم بلوک و رمزارز، شما همیشه می‌توانید به همان مفهوم اساسی دست پیدا کنید که برخی چیزها در سیستم‌های امروزی به درستی شکسته شده‌اند.”

«وب 3 غرب وحشی است زیرا می توان گفت زبان های فرهنگی متفاوتی وجود دارد. ایده‌های مختلف و راه‌های متفاوت برای تبدیل شدن آن ایده‌ها وجود دارد. اما وقتی به اصول اساسی آنچه که ما از آن دفاع می‌کنیم، ارزش‌های ما چیست و چگونه می‌خواهیم مشکل را حل کنیم، بازگردید، تقریباً یکسان است.»

غلبه بر مشکلات ترکیبی پذیری اجتماعی

با این حال، مسیکا تصدیق می کند که Web 3 در حال حاضر تقریباً به اندازه وب 2 است.

«این چیزی است که ما باید بر آن غلبه کنیم. عدم قابلیت همکاری، عدم ترکیب پذیری. حتی چیزهایی که امروز در نظام ارزشی قرار دارند، مانند سرمایه اجتماعی قابل لمس هستند. ما درک می کنیم که سرمایه اجتماعی در وب 3 ارزش زیادی دارد. ما هنوز نمی‌توانیم آن را واقعاً کمی انجام دهیم، اما ما می‌دانیم که این سیستم‌های ارزشی باید در سیستم‌های مختلف، در پروتکل‌های مختلف، در هویت‌های مختلف قابل ترکیب باشند.»

برای مسیکا، “سیلوی اجتماعی” به عدم دسترسی در فضای DeFi مربوط می شود. برای کسانی که اهل معرفت، DeFi پیچیده و درک آن مشکل است. با این، مسیکا توضیح می‌دهد که اگر مردم نمی‌فهمند چه اتفاقی می‌افتند، راهی برای پذیرش انبوه فرزندخواندگی وجود ندارد.

یکی دیگر از مطالب سایت :
هدایای تبلیغاتی باران

“بنابراین من معتقدم که مولفه‌های فنی آن عدم قابلیت کارکرد و سیستم‌های آن‌را مورد استفاده قرار می‌دهند، از جنبه‌های اجتماعی و مکالمه‌ای سیستم‌های سیلد رخ دهد، حل می‌شوند. افراد عادی، به کارگیری یا استفاده از DeFi یا صحبت در مورد DeFi به روشی منطقی، رخ می‌دهد.

“آزادی بدون مسئولیت یک تراژدی کوتاه است”

شمولیت بیشتر و پیام‌رسانی ساده می‌تواند به همراه داشته باشد. با این حال، این امر مستلزم آن است که افراد کنترل امور مالی خود را به روشی که ممکن است به آن عادت نداشته باشند، در دست بگیرند.

برای مسیکا، این یک اشکال نیست بلکه یک مزیت است. این مسئولیت را در حالی که از سیستم محافظت می‌کند، می‌تواند هر فرد را بر عهده بگیرد.

«یک مرد بزرگ، اولاد زمفیر، یک سازنده در فضا است. او یک بار گفت: «آزادی بدون مسئولیت یک تراژدی کوتاه است.» و من کاملاً با آن موافقم زیرا این ایده آزادی مالی و شخصی ذاتاً به ایده مسئولیت پیوند خورده است.

«نکته مهم در مورد توجه زدایی این است که از شما نمی تواند محافظت کند. از سیستم محافظت می کند. بنابراین، در ذهن من، DeFi از شما در برابر هر کسی که می تواند برود و خود را خراب کند محافظت می کند. از فرد محافظت نمی کند، از سیستم محافظت می کند.”

“آنطور که من در مورد آن فکر می کنم، شما به همان اندازه آزاد بود که در قبال خود مسئول هستی.د. این مفهوم واقعی توجه زدایی است زیرا توجهزدایی به معنای فردگرایی است. من به این ایده اعتقاد دارم که هیچ آزادی بدون مسئولیت وجود ندارد. بدون اینکه بتوانید مسئولیت مالی خود را به عهده بگیرید، آزادی مالی وجود ندارد.

اعتراف به عجله طلا در DeFi

با این حال، مسیکا فقط یک خوشبین نیست، که اگر طرف سرمایه گذاری این دنیای جدید باشد، لازم است. درعوض، او هجوم طلای فعلی را بدون نفی فضا به طور کلی تصدیق می کند.

https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/wallet/

 

برای مسیکا، این بخشی از صنعت در فاز فعلی آن است. این اتفاق دو طرف دارد. از یک طرف، پروژه‌های با ارزش، و از سوی دیگر، پروژه‌هایی هستند که با عجله و بدون ماهیت واقعی در حال کسب درآمد هستند.

«مطمئن نیستم که چقدر ادامه خواهد داشت. امیدوارم تا زمانی که مردم می خواهند ادامه داشته باشند، و امیدوارم در این راه به هیچ آسیبی نرسانند. اما ما همیشه در یک دوره هجوم طلا هستیم، بسیار بیشتر از سال 2016/2017 که من وارد شدم. به نظر می رسد نمی شود، بنابراین من بله، امیدوارم که همه مراقب باشند.”

جامعه همه چیز است

در برخورد با تعداد زیادی از پروژه‌ها، مسیکا می‌گوید برای یافتن ارزش واقعی به جوامع خود نگاه کنید.

 

ناظمی نیا

Next Post

هنگام خرید املاک اشتباه نکنید !!!

ش بهمن 1 , 1401
  از دیدگاه سازنده، مواد مورد نیاز برای ایجاد متراژ مربع اضافی درصد کمی از هزینه های کلی ساخت یک خانه جدید است . افزایش متراژ مربع روشی آسان و نسبتا ارزان برای افزایش درک خریدار از ارزش است. برای شروع، اجازه دهید در مورد اینکه چرا حتی مهم است […]