تغذیه سالم و تاثیرات آن بر کنترل و درمان بیماری ها

تغذیه سالم و تاثیرات آن بر کنترل و درمان بیماری ها

داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای ما مفید است. این ها، منافع استثنایی و بلند مدت هستند. به همین دلیل است که ما مزایای خوردن سالم و تاثیری که بر رفاه ما دارد را درک می کنیم.

حتمالا برای شما هم پیش آمده است که تصمیم گرفتید، رژیم غذایی سالمی را شروع کنید، اما نمی‌دانستید چه غذاهایی را در برنامه قرار دهید و کدام یک را حذف کنید. برای تغذیه سالم باید انواع مواد غذایی از گروه‌های غذایی عمده را در برنامه خود قرار دهید.

گروه میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، محصولات لبنی کم‌چرب و پروتئین بدون چربی، از جمله حبوبات، آجیل و دانه‌ها و چربی‌های سالم همگی غذاهای سالم بوده و باید در رژیم غذایی شما گنجانده شوند.

امروزه بسیاری از محققان بر این باورند که ابتلا به بیماری‌ها تا حد زیادی با نوع رژیم غذایی در ارتباط است. این در حالی است که متخصصان پیش از این معتقد بودند، بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2، چاقی، بیماری قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان‌ها توسط یک جهش ژنی ایجاد می‌شوند.

اما اکنون به‌طورکلی این شرایط را به شبکه‌ای از اختلالات بیولوژیکی نسبت می‌دهند و رژیم غذایی را به عنوان یکی از عوامل اساسی در این اختلال شناخته می‌شود، به این دلیل که رژیم غذایی ما فاقد تعادل لازم از مواد مغذی است.

بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب به دلیل تجمع سلول‌های چربی در کبد ایجاد می‌شود و به‌صورت عادی در افراد سالم نیز وجود دارد؛ اما با افزایش آن سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد. کبد یکی از اعضای مهم بدن است که نه‌تنها در تولید بسیاری از متابولیت‌ها نقش دارد، بلکه به پاکسازی سموم از خون و بدن نیز کمک می‌نماید، در نتیجه چنانچه کبد چرب به وضعیت خطرناکی برسد ممکن است به نارسایی و التهاب کبد منجر شده و فرد مجبور شود از پیوند کبد و دیالیز استفاده کند.

کبد چرب شامل دو نوع کبد چرب الکلی و کبد چرب غیرالکلی هستند که نام آن‌ها به دلیل منبع ایجاد بیماری به این صورت گذاشته شده است. و برای درمان کبد چرب https://bestmedic.ir در هر گریدی بایستی سبک زندگی خود را مورد بازبینی قرار دهید.

کبد چرب را در ۴ گرید تقسیم‌بندی می‌کنند که در گرید ۳ آن فیبروز کبدی رخ می‌دهد و گرید ۴ سیروز کبدی است که در این مرحله کبد وضعیت عملکردی نرمالی نداشته و تولید هورمون و پردازش مواد مغذی و سم زدایی از بدن به‌صورت طبیعی انجام نمی‌شود و به همین دلیل بیماران نیازمند دریافت پیوند هستند.

 

از خطرات کبد چرب در گرید ۳ می‌توان به ضعف، از دست دادن اشتها، کاهش وزن سریع، خارش پوست، احساس گیجی، تورم پاها، زرد شدن چشم‌ها و پوست بدن، درد و تورم شکم، بزرگ شدن پستان‌ها در مردان و… اشاره نمود.

یکی دیگر از مطالب سایت :
هنگام خرید املاک اشتباه نکنید !!!

تغذیه و نقش آن بر دیابت

افرادی که مبتلا به دیابت هستند باید با بررسی و تحت کنترل داشتن سطح قندخون خود، برنامه غذایی دقیقی داشته باشند. برنامه غذایی مبتلایان به دیابت با انجام تست و آزمایش قندخون و با تجویز و توصیه متخصص تهیه می‌شود.

تغذیه افراد دیابتی و اشخاصی که علائم دیابت https://bestmedic.ir را تجربه می کنند به صورتی تنظیم می‌شود که مواد خوراکی هم نیاز بدن را برطرف کنند و هم قندخون را در حالت نرمال حفظ کند. بنابراین افراد دیابتی باید یک رژیم حاوی مواد غذایی مفید و فاقد هرگونه مواد غذایی مضر و عامل تشدید دیابت داشته باشند.

ممکن است بپرسید آیا اگر به دیابت مبتلا شدیم تغذیه ما با دیگران متفاوت‌ خواهد بود؟ بله مسلما رژیم غذایی فرد مبتلا به دیابت، تفاوت‌هایی با یک فرد عادی دارد. برخی تصور می‌کنند که رژیم دیابتیک به این معناست که هرگونه شیرینی و قند باید از رژیم غذایی حذف شود؛ اما به این صورت نیست.

برای اینکه بتوانید قندخون را کنترل کنید، در گام نخست باید وعده‌های غذایی سنگین را کم کنید. تغذیه روزانه خود را به شش وعده غذای سالم تبدیل کنید. در این سبک رژیم شما می‌توانید طبق دستور پزشک متخصص مواد غذایی متنوعی مصرف کنید؛ اما به صورت کنترل شده و در زمان مناسب. حتما باید سه وعده غذای اصلی میل کنید.

تاثیرات تغذیه سالم بر در مان بیماری زگیل تناسلی

در اغلب موارد زگیل تناسلی https://bestmedic.ir بدون هیچ دخالتی و نیاز به درمانی خود بخود از بین می رود. مطالعات نشان می دهد که نیمی از زگیل های پوستی به خودی خود در طی یک سال، و حدود دو سوم آنها ظرف دو سال از بین می روند. وبرخی از تحقیقات نشان می دهد که ۶۰ تا ۷۰% آنها طی سه ماه و بدون درمان از بین می روند.

ولی برای زگیل های تناسلی دردناک و مسری درمانهای پزشکی همچون دارو درمانی (استفاده از اسید سالیسیلیک)، سرما، نیتروژن مایع (“انجماد” زگیل برای از بین بردن بافت)، الکتروسرجری (سوزاندن)، لیزر، و برش زگیل وجود دارد.

دیگر درمان های بالقوه زگیل تناسلی شامل بلئومایسین (یک داروی ضد سرطان است که به زگیل تزریق می شود )، اینترفرون (یک درمان برای تقویت واکنش ایمنی بدن به زگیل)، و دیگر اشکال ایمونوتراپی. حتی برخی از موارد فرایند استفاده از نوار چسب هر ۶ روز یک بار انجام می پذیرد.

 

ناظمی نیا

Next Post

خرید سنتور

ج بهمن 21 , 1401
سنتور سالاری به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی کشور با بیش از چهار دهه تجربه، با پایبندی به سه اصل کلیدی : ضمانت بهترین قیمت، ضمانت کیفیت عالی و ضمانت ارسال سریع همواره در نظر دارد خدمات و کیفیت ارزنده ای را به مشتریان خود ارائه دهد. شما به […]